Jump to content

Pusse opp kasse på Optimus 111, erfaringer?

KjartanE

Recommended Posts

Marius Engelsen skrev (På 20.4.2023 den 21.44):

Synes o-ring er greit. Den funker, og svært enkelt å bytte pakning.

Tok en stang fra en av bråkebrennerne med pumpelær over i stillebrenneren, det var noe helt annet. 
Ny(brukt) stang er bestilt. Så da blir standarden lær hos meg 🙂

Annonse
dsk skrev (På 27.4.2023 den 7.49):

Jeg driver å gruer meg til en slik jobb, hva tror dere om å pusse med stålbørste, og deretter spraye med zinkmaling?
Det blir slett ikke så vakkert som noen av de supre bildene vi ser lenger opp, men vil jeg da ha ei kasse som holder en del år til?

Aldri lakka noe før, så jeg har ikke peiling. 
Selv har jeg bestilt en farge som skal ligne originalen. Spent på å få det i hus og teste. 

• 1 month later...

Må være bra det der vel?  Hvis den blir så fin at du ikke har hjerte til å bruke den etterpå så er den vel for fin :-)

La den få veldig lang tid på seg til å herde, evt. 45 grader i stekeovnen i noen timer. (Ikke risiker husfreden) .

dsk skrev (1 time siden):

Må være bra det der vel?  Hvis den blir så fin at du ikke har hjerte til å bruke den etterpå så er den vel for fin :-)

La den få veldig lang tid på seg til å herde, evt. 45 grader i stekeovnen i noen timer. (Ikke risiker husfreden) .

Joda. Jeg er egentlig happy. Men en mer tålmodig sjel hadde nok lakkert den penere. 
Utgangspunktet: 

IMG_5896.thumb.jpeg.0b9a888e84f0031c8bdc4b05261f0ad1.jpeg

Jeg har to ubrukte i original-eske for sikkerhetsskyld, ble fortalt at jeg kunne få 2000 kr stykke for disse så oppussing er verdt pengene.   (På den annen side for 2000 hadde jeg vel solgt mine, jeg klarer nok ikke å bruke opp alle de gamle primusene mine av likevel, :-) og egentlig så forstår jeg vel ikke at de virkelig er verdt så mye.)