Gå til innhold
  • Bli medlem

Kokatat tørrdrakt, ytterstoffet blir vått


Anbefalte innlegg

Jeg har en Kokatat expedition tørrdrakt. Utrolig bra produkt. Men nå blir ytterstoffet vått, selv om tørrdrakten er veldig pent brukt. Siden vannet ikke preller av og ytterstoffet blir vått, oppleves tørrdrakten som mye kaldere. Når det er vind gjør fordampningen at jeg trenger mere klær under. Kanskje ikke det største problemet man kan råke på, men er det noen som har opplevd tilsvarende? Kokatat sier det ikke er reklamasjonsgrunn, men de kan heller ikke anbefale et produkt for impregnering av ytterstoffet.

I-landsproblem...har noen er forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vask og impregnering som gjelder da. Eks. nikwax eller andre produkter for gore-tex.

Men på en padledrakt er det veldig begrenset holdbarhet på impregneringen uansett, særlig i saltvann. Jeg bryr meg heller lite om «problemet», og bare padler :) 

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vil at det skal prelle av drakten så bør man vel fylle på med impregnering egentlig før det slutter med det - som er nokså raskt, om man padler en del. Kjenner ikke mange som gidder. Selv impregnerer jeg fra tid til annen fordi jeg har fått det anbefalt, men langt fra så ofte at det preller av på drakten.

Bruker gore-tex-impregnering, først sånn som blandes i vann som jeg bader drakten i, og så har jeg på med spray i tillegg etterpå. Da holder det en stakket stund. Men ikke særlig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.