Gå til innhold
  • Bli medlem

Korrekt tilpassede bindinger, str. 44/45?


kbruaz

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig et par fjellski (med bindinger) fra Fjellsport.no, og ba dem om å montere bindingene for meg, tilpasset str. 44 (som jeg regnet med å bruke i skostørrelse). Nå viser det seg at jeg trolig må opp til str. 45. (44 er som regel en romslig skostørrelse for meg, men Madshus Vidda, som jeg har prøvd på foten nå, var altfor små og smale i str. 44.) 

Jeg har null erfaring med montering og tilpassing av bindinger, og har heller aldri prøvd BC-bindinger før. Det jeg lurer på er om disse bindingene (avbildet) er tilpasset 44 og 45? (Jeg ser tallene, men vet ikke hvordan de skal tolkes.) Beklager om spørsmålet var uforståelig. (Det jeg lurer på er altså om 44-47 burde stått "i midten".)

image.thumb.png.840bdf4334c6e31be89cdd6f728ff3b5.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Omnilite skrev (1 time siden):

Ikke sikkert det er noe problem, sett støvlen i skien og se hvordan hælen treffer. Er noe i sporet, er det nok greit.


Legger ved et bilde som forhåpentligvis viser hvordan den treffer. (Dette er Madshus Vidda i str. 44, altså sko jeg skal returnere bl.a. fordi de var for små.)

Her har jeg  festet skoen til bindingen. 

image.thumb.png.bf3cbd1eb1f8caa42828a9b254cd7f77.png
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene! Da kan jeg vel trygt bestille meg et par sko, enten i str. 44 eller 45. Er det forresten noen av dere som vet om Alpina BC Outlander er en romslig eller trang sko? (Vanligvis er som sagt 44 mer enn nok for meg, men erfaringen med Madshus Vidda får meg til å lure på om fjellskisko kanskje generelt er små? Jeg har ingen annen erfaring med slike skisko. 43 pleier egentlig å være nok for meg hva f.eks. joggesko angår.) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare erfaring med langrennsstøvlene til Madshus. Der må jeg opp en størrelse, fra 45 normalt til 46. Alpina Alaska Eksplore måtte jeg det samme, men tidligere har langrennsstøvler til Alpina vært riktige, så kanskje litt variasjon hos Alpina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte Outlander i størrelse 45, for sikkerhets skyld. Bedre om de er litt for store enn litt for små. Selv om jeg ikke akkurat kommer til å krysse Nordpolen, lytter jeg til Børge Ousland, som anbefaler å kjøpe skisko/vintersko som er minst ett nummer for store. På den måten har man plass til et ekstra par varme sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.