Gå til innhold
  • Bli medlem

sovepose til ekstrem kulde


Sarahtustra

Anbefalte innlegg

Annonse

Sea to Summit er Australsk merke, ville ikke stolt på de når det gjelder soveposer. Ikke erfaring med skikkelig kulde. Derimot gode pakk poser. Du får gode poser til billig peng, bl.a. Mountain Equipment på addnature.no. Mountain Equipment er da Engelsk, men har erfaring på høyfjells-ekspedisjoner. Billigere enn andre, fordi de bruker andedun istedenfor gåsedun, men for det ganske varme. De har da både gåsedun og andedun, og forskjellen er svær når det gjelder pris. Jeg ville ikke stolt på sea to summit, er ikke kjent for varme poser. Min bror har flere sea to summit poser (bor i Australia) og de er ikke noe skryte av.  Søk heller Mountain Equipment, Western Mountaineering, Marmot, Feathered Friends, osv. Anerkjente poser som har kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på addnature, Glacier 1000 sovepose, andedun, men vannbestandig ytterskall, holder til vel en -15 eller noe. Til knallpris. Har selv en Glacier Expedition verstingspose som var ikke mer en 5k (ja de sier ned til -40 men jeg tipper er bra til -25, legger til en 10 grader på comfort temperatur), og har en Glacier 800 som er mindre men mindre varm. Man sparer masse ved å kjøpe andedun, men klart gåsedun er jo best, veier minst og tar minst plass. Man betaler det dobbelte også for det.

https://www.addnature.no/mountain-equipment-glacier-1000-sovepose-lang-herre-M152287.html?vgid=G935856#cgid=375980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarahtustra skrev (18 timer siden):

takk for innspill. Ser jo nå at jeg blingset helt- posen er fra Thermarest og heter Polar ranger 😬 

Eg kjenner ikkje posen, men Thermarest sine soveposar har fått mange fleire gode skussmål som eg har høyrt i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.