Gå til innhold
  • Bli medlem

Smøring av rottefella BC manuell?


Apollon85

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å smøre/grease opp bevegelige deler på rottefella manuell binding? 

På turer med jevne kalde blå har de aldri vært et problem. Med ved skiftende temperatur,  særlig fra pluss til minus, har jeg opplevd at de tuller seg litt pga snø/vann som fryser. 

Tenkte smøre de, slik at vannet ikke ligger på kritiske steder. 

 

Noen erfaringer? Andre som har prøvd...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Apollon85 skrev (5 minutter siden):

Noen som har erfaring med å smøre/grease opp bevegelige deler på rottefella manuell binding? 

På turer med jevne kalde blå har de aldri vært et problem. Med ved skiftende temperatur,  særlig fra pluss til minus, har jeg opplevd at de tuller seg litt pga snø/vann som fryser. 

Tenkte smøre de, slik at vannet ikke ligger på kritiske steder. 

 

Noen erfaringer? Andre som har prøvd...

 

Jeg har brukt vannfast grease.

Sikkert andre ting som virker, men bruk for all del aldri silikonspray. Får du dette på fellelimet er det ødelagt for alltid. 
 

En kompis fikk silicon på skien, to par feller hang aldri bra på skien igjen, selv med ny fellelim.

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (18 minutter siden):

Jeg har brukt vannfast grease.

Sikkert andre ting som virker, men bruk for all del aldri silikonspray. Får du dette på fellelimet er det ødelagt for alltid. 
 

En kompis fikk silicon på skien, to par feller hang aldri bra på skien igjen, selv med ny fellelim.

Ok, godt tips å unngå det ja🙉 får se om jeg finner noe vannfast og prøver det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk for multigrease fra jula. Beregnet  for -30 til +160. Så man slipper svetting. 

Var lett å påføre med en fyrstikk eller noe annet som kommer godt til.... 

Testet noen dager på Mjølfjell nå. Forblir der man påfører det, og ikke noe tull med binding til nå. Riktignok ikke vært skikkelig kaldt eller væromslag enda..... 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.