Gå til innhold
  • Bli medlem

Føremelding for Hardangervidda


RasmusKlog

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg planlægger 5 dages tur med telt i uge 11. Vi tænker at starte og slutte ved Haukeliseter, og så gå en runde forbi Hellevassbu og Litlos. Min største bekymring er nok vejen til Haukeliseter. Jeg har fulgt meldinger fra Vegvesnet, og der har været mange meldinger om kolonnekjørring og bjergning af køretøjer. Hvis føret og været er dårligt omkring Haukeliseter i uge 11 overvejer vi start fra Rjukan, Kalhovd, Imingfjell eller Solheimstulen. Er værd at satse på?

Ser frem til tips!

Venligst Rasmus

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellovergangene er det vanskelig å forutse når er åpne/stengte, men så lenge det ikke er for mye vind er det som regel åpent.

Haukeliseter er flott startsted, faktisk var jeg på 2/3-dagers tur derfra denne helgen! Veldig gode forhold, og om værneldingen stemmer skal det fortsette slik neste uke også.

Vi gikk riktignok sørover mot Holmavatnet. Nordover mot fjellplatået Hardangervidda er _mye_ oppover!

Jeg har gått fra både Imingfjell og Rjukan (med Krossobanen) før. Begge er gode startsteder. Imingfjell synes jeg har den beste startutgangspunktet, uten å måtte gå mye oppover. God backup-plan begge deler 😁

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.