Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke ryggsekk(er) har du i samlingen din?


Vandrefalken

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg er ikke sikker på nøyaktig når jeg fikk denne Bergans Nordkapp 80-literen til jul, men det må være over ti år siden og vel så det – noe som er en stund, med tanke på at jeg selv «bare» er 23.

Stroppene på denne gamle traveren har blitt justert litt etter litt mens den har sittet på ryggen min gjennom hele oppveksten, på speiderturer dypt inni Telemarks grønne skoger, opp Vestlandets spektakulære fjell og langs Nord-Norges nådeløse kyst.

Som student har det blitt alt for lite friluftsliv, og det som har blitt noe av har stort sett vært dagsturer. Nå er jeg derimot i ferd med å levere bacheloroppgaven, og da begynner det å bli på tide med noen døgn utendørs igjen. Jeg sover tross alt best i frisk luft.

Bæresystem og sekkteknologi er det ikke mye å skryte av her, og etter hvert blir det kanskje en ny sekk på meg også, men enn så lenge er det fortsatt den gode, gamle fadderen som blir med ut enda litt til.

E5CA06B1-E49C-4134-B5ED-41043D30DDB0.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lieng skrev (9 timer siden):

Jeg er ikke sikker på nøyaktig når jeg fikk denne Bergans Nordkapp 80-literen til jul, men det må være over ti år siden og vel så det – noe som er en stund, med tanke på at jeg selv «bare» er 23.

Stroppene på denne gamle traveren har blitt justert litt etter litt mens den har sittet på ryggen min gjennom hele oppveksten, på speiderturer dypt inni Telemarks grønne skoger, opp Vestlandets spektakulære fjell og langs Nord-Norges nådeløse kyst.

Som student har det blitt alt for lite friluftsliv, og det som har blitt noe av har stort sett vært dagsturer. Nå er jeg derimot i ferd med å levere bacheloroppgaven, og da begynner det å bli på tide med noen døgn utendørs igjen. Jeg sover tross alt best i frisk luft.

Bæresystem og sekkteknologi er det ikke mye å skryte av her, og etter hvert blir det kanskje en ny sekk på meg også, men enn så lenge er det fortsatt den gode, gamle fadderen som blir med ut enda litt til.

E5CA06B1-E49C-4134-B5ED-41043D30DDB0.jpeg

Bæresystemer er vel og bra, men den beste sekken er fremdeles den man har tilgjengelig, og som faktisk blir med på tur :) 

Utstyr er for min del 75 % av friluftsinteressen min, men det er lett å glemme hensikten til utstyret. Utstyr skal sette oss istand til å gjøre ting vi ellers ikke har mulighet til. 
Et gammelt, men helt telt gjør jobben på tørre sommerturer. En sliten sekk med plass til nevnte telt og en rimelig sovepose + skumunderlag gjør det samme. 
Kommer innimellom over artikler hist og pist hvor man får tips til hva man må, bør og kan ha på tur. Blir skikkelig trist når man ifølge «noksagtene» må ut med minimum 10 lapper for å kunne sove over ved et vann i nærmarka. Sånt skaper klasseskiller det eneste stedet som hittil har vært forskånet mot det, nemlig naturen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg bruker en Gregory 85L tursekk på lengre turer, ellers så har jeg en Vorn Deer som jakt sekk. Trur det ligger en gammel Bergans Finnmark (100L) et sted i kjelleren, men den har jeg ikke brukt på 10 år! 

IMG_0903.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.