Gå til innhold
  • Bli medlem

Modifisering av Tubbs truger


esw

Anbefalte innlegg

I mange år har jeg ergret med over remet som festes bak hælene på mine Tubbs truger. Plastet blir stiv i kulda og spennet er nesten umulig å feste med handsker på. Har holdt på å få forfrysninger på fingre flere ganger. I tillegg løsner festet også stadig. 

Etter å hå vurdert ulike løsninger landet jeg på å bytte ut hælremene med hælrem brukt til dykkerfinner. Boret ut naglene som de originale remene var festet med og monterte noen improviserte "knaster" basert på deler jeg fant på Bauhaus, som kunne ta imot spennene på de nye remene. 

Montering tok bare 5 min og jeg har god tro på den nye løsningen, som fester hælen godt og er tett å betjene med handsker / vottet på. Kanskje ikke helt samme justeringsmuligheter som originalen, men passer mine joggesko og fjellstøvler bra.

Gleder meg til neste trugetur nå. 

IMG_20230122_134224.jpg

IMG_20230122_134635.jpg

IMG_20230122_134810.jpg

IMG_20230122_133946.jpg

IMG_20230122_133905.jpg

Endret av esw
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grimner skrev (3 minutter siden):

Det ser ut som skikkelig hælfeste. Litt i tvil om hvordan det går når snø blir til is inne i klipsene.

Mye rare løsninger der skoen møter trugen; det der er langt fra det verste jeg har sett.

Det er i utgangspunktet ikke nødvendig å løsne spennene, siden fjæren kan dras ut tilstrekkelig til å ta ut skoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.