Gå til innhold
  • Bli medlem

Holdbarhet på renset bensin?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fant en uåpnet flaske Coleman renset bensin i garasjen. Tror den er rundt 10 år gammel.
-Vil det være dumt å bruke denne på min Primus Omnifuel? 
-Vil den i verste fall bare brenne dårligere/ujevnt, eller vil den også kunne ha dårlig innvirkning på brenner/pumpa? Har forøvrig også en åpnet flaska som nok et like gammel.  
-Burde jeg droppe å bruke denne?

Noen som kan hjelpe meg her? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar 🙂 ok. Opplevde nemlig at Omnifuelen min brente litt ujevnt da jeg brukte det på flaska som hadde vært åpen. Men får uansett ta en gjennomgang på primusen for å utelukke noe der. ..Men da kjører jeg nok på med den uåpna flaska i alle fall. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer Sandnes skrev (10 timer siden):

Aspen Alkylatbensin er oppgitt til en holdbarhet på 3-5år mens vanlig bensin 3-5mnd.

Uansett så vil jo drivstoff fungere lenge etter det er utgått på dato, men det vil kanskje gi noe mindre effekt.

Tvilsomt brenneren tar noe skade av å brenne en liter med gammel coleman

Takk for svar 👍🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.