Gå til innhold
  • Bli medlem

Nemo Tensor insulated som lekker….


Anbefalte innlegg

Jeg har vært gjennom en del oppblåsbare liggeunderlag, en del kjøpt brukt på finn. Reparert og i noen tilfeller fått nye, dette er fra Amok, Exped, Thermarest. Kjøpte det av en ærlig selger og ga ikke allverdens for det. Men ikke noe kvittering.

3knjyfpbae9o38hmso3o4jzeagrtgs6d.JPG

Bilde er linket fra Backpacking. Og du ser den mørke flekken. Der lekker det.

På det jeg har, som skal være brukt ei natt (ser helt nytt ut), er det 9 hull på eksakt samme sted, i sveisen i midten og samme sted som bildet over. 

6A4E09DA-011C-43F2-A788-EB413D4A2997.thumb.jpeg.30b4e333ae76c27465347757f6437e7e.jpeg
 

Lekker på steder det ikke er mekanisk slitasje.

1BF65E4F-DBA2-497A-B9E1-B4C85DFF6EAC.thumb.jpeg.4b25934d89c5f4758435eb425aa30fa5.jpegHar dessverre ikke kvittering, men Nemo har livstidsgaranti og produkt har heldigvis serienr. Prøvde å få hjelp av XXL, hvor det trolig er solgt, ble henvist til importøren. 

Ultimate Nordic som er importør var ikke veldig behjelpelige, og påstår at det ikke er sveiset annet enn på kanten av underlaget…🙈 Ble noen e-poster frem og tilbake…

Så tok kontakt med Nemo i USA. De ønsket at jeg skulle få nytt, og ga beskjed til importøren i Norge. Men ikke noe respons fra importøren i Norge.

Har vært gjennom 2 runder med Nemo og ikke fått løst det. Rekorden på antall hull i samme underlag er 12~16 på akkurat samme sted. Så helt tydelig produktsjonsfeil eller en konstruksjonsfeil. Tråd på backpackinglight noen har vært gjennom flere med samme feil 
 

Fant denne filmen på YouTube i går. 


Han hadde etter mye om og men fått byttet sitt. Lange responstider og Nemo hadde mye retur. 

Vet ikke om jeg orker å lime alle  stedene, for det må vel til for å få det tett. 
Så dette er nok et underlag det er verd og holde seg unna, uansett om du har kvittering og får nytt. Ikke noe for annet enn dagsturer🫣. 

Er det andre som har testet det og hatt samme problem? Det går for å være veldig behagelig, lydløst og lett.  Det er laget i 20D så det er tynt materiale. Thermarest NeoAir er i 30D og har heller ikke slike skarpe bretter slik som dette. 
 

NeoAir® XLite™ NXT Sleeping Pad  har jo kommet i ny versjon, men høyere R verdi og mer lydløst. Så det havner nok på ønskelista. 

Så får se om jeg klipper det opp for lære mer om hvordan de har laget det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med så mange hull hadde jeg ikke tatt meg bryet med å lappe det hvis det er slik at disse hullene oppstår pga. konstruksjonsfeil/delaminering. Blir bare å forskyve problemet.

Har hullene oppstått pga. punktering fra spisse gjenstander er det en annen sak. To runder med fortynnet baderomssilicon over områdene som er pepret med hull, så skulle den være grei tenker jeg. Evt. punktlime hvert hull med egnet lim (eks. Aquasure).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da prøvde jeg nok en gang via Nemo i USA, og kundeservice her i Norge hos importøren. Den første e-posten ble sendt 18 okt, og i på onsdag fikk jeg følgende svar;

«Hei,

Beklager igjen for at dette har tatt svært lang tid.

Dette er utvilsomt en reklamasjon og vi sender deg et nytt liggeunderlag prompte.»

Men har ikke fått noe info om at noe er sendt enda, men da ser det ut som at det kan løse seg. 🤗 Og de er enig at det er produksjonsfeil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memento mori skrev (På 27.1.2023 den 15.21):

Da prøvde jeg nok en gang via Nemo i USA, og kundeservice her i Norge hos importøren. Den første e-posten ble sendt 18 okt, og i på onsdag fikk jeg følgende svar;

«Hei,

Beklager igjen for at dette har tatt svært lang tid.

Dette er utvilsomt en reklamasjon og vi sender deg et nytt liggeunderlag prompte.»

Men har ikke fått noe info om at noe er sendt enda, men da ser det ut som at det kan løse seg. 🤗 Og de er enig at det er produksjonsfeil. 

Du skriver at første mail ble sent i oktober, når ble siste mail sendt ? 

Kanskje ikke direkte sammenlignbart, men jeg har kommunisert med Philips ang en lader for støvsuger, som har sluttet å virke og tross hva jeg regner som en enkel forespørsel, "hvor/hvordan kan jeg kjøpe en ny lader" så har det tatt seks eller sju mailer fra Philips side å gi meg denne informasjonen... 

Helt ræva spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memento mori skrev (14 minutter siden):

Den siste ble sendt for ca ei uke siden. Men frem og tilbake er jeg vel nå oppe i 27 e-poster🥶😵

Men stoler nok ikke helt på de, før jeg står med underlaget i handa….😜😇

Ikke ofte så mye til å stole på sånne lovnader. Har venta tre år på den nye sporken light my fire skulle sende meg 🤣

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Siden det ikke kom noe sporing, ble det en e-post til for å spørre om sporingsnummer, og bare et par dager seinere, så kom det. 
Så nå sitter jeg faktisk med et nytt underlag i handa🤩

Så da blir det stor spørsmålet, tar jeg det i bruk? Eller ut på finn?
Eller reparerer jeg de siste hulla på det gamle, og har litt ekstra lim på de utsatte punkta (x antall punkt) på det gamle….. eller klipper jeg det opp for å se på det. 

Skal jo være et meget behagelig underlag ifølge tester, lite lyd etc. 

Uansett skal jeg teste det, om det bare blir på en kort tur, er jo så lett, at jeg kan ta med et annet i backup. Finn er utrolig tregt for tida også, så få trolig ikke mange kronene for det. Mest gøy og lærerik å teste det ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.