Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske Finnmarksvidda


Hjartdalsrypa

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger et lite tips her.

Mannen min og jeg skal til Finnmarks og Finnmarksvidda for å fiske nå i sommer. Vi skal leie sjøfly fra Mollosjokk, og være på vidda ca 1 uke for å fiske.

Mitt spørsmål er. Er det noen som har lyst til å dele område? navn på vann med meg? Når vi først skal reise så langt så langt for å fiske og leie sjøfly, så hadde det vært fint og komme til et sted der en får fin fisk.

Du/dere kan eventuelt sende inn på pm boksen min, hvis dere ikke ønsker å dele helt  åpent på denne siden her. Forstår hvis dere ikke ønsker  dele, men håper på noen gode tips.

Mvh Fjellrypa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med turoperatøren. De har god greie på det. 

De kan ikke akkurat lande hvor de vil heller så det er greit å formidle ønske til dem.

 

Ellers er det naivt å håpe at f.eks de som går dagesvis til fots på vidda og har funnet ro og gode fiskevann vil dele dem med de som tar snarveier og bidrar til motorisert ferdsel på fredelige deler av vidda....

  • Liker 4
  • Takk 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det er jo så utrolig mange fiskevann i Finnmark, så om man prøver seg litt frem tror jeg nok det blir fisk!

Vi er mest i Vest-Finnmark (hvor vi bor) og på Laksefjordvidda (hvor vi har vogn), men har området rundt Mollisjohka på lista. Vi er mye i indre strøk i rypejakta, men ikke så mye i fiskesesongen, da er vi mer i ytre strøk og fisker.  

Det er utrolig mange filmer om fiske på vidda på YouTube, vi ser en del på det i mørketida. Der navnes ofte både vann og vannsystemer. Torgeir Dahl har «Fallvinden», hvor han har produsert mange fine «hjemmevideoer» fra rundt i Finnmark. Videoene ligger på YouTube. Kan se på filmer fra Njivlojohka vest for Kauto også. Vi kunne ramset opp hele Finnmark! :-) 

Men, på Mollisjohka er dere allerede midt i smørøyet for fiske, så det er ikke nødvendig å dra spesielt langt derfra for å få fine opplevelser. Laksefjordvidda er også flott, men det er jo litt lengre unna. 

Fantastisk med Packraft på fisketur i Finnmark, så det anbefales å ta med en packraft! 

Finnmark er fantastisk, gled dere! Jeg har flyttet hit, det anbefales også!! 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.