Gå til innhold
  • Bli medlem

Tizip


Ahorn

Anbefalte innlegg

Annonse

På flatt vann er det vel kanskje hensiktsmessig først dersom behov for å frigjøre plass for barn/hund/annet. I elv blir raften betydelig mer stabil med baggasje sikret internt i tubene. Dessuten garantert tørt etter en dag på vannet. Jeg kan med tizip padle elementer i elv jeg ikke ville padlet med sekk i front.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bevisst valgt å kjøpe uten på de tre packraftene jeg har kjøpt. Bruker de på flatt vann og foretrekker heller ekstra plass i båten for kjapt å kunne montere/ta av bagasje i raften. Å fjerne lufta for å plassere eller hente ut bagasje gir ikke så mye mening for meg. At det på sikt potensielt kan bli et problem å holde TZIPen tett spiller også inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å bestille med det, men leste at det ville være mer vedlikehold, og at man må være ekstra påpasselige ved sammenrulling/bretting. 

Nå vet jeg jo ikke hvordan det er å ha det, men etter å ha vært på sikkert 15-20 overnattingsturer siste par sesonger, og nærmere 100 turer totalt, kan jeg ikke si at jeg savner noe ekstra plass. Alt får plass i sekk i front, og ved flytting mellom vann er det jo bare løfte båten å bære. 

Jeg har en deckpack til småting jeg trenger rask tilgang til under padlinga, som, lett tas av og bæres som en veske ved forflytting på land. 

Mulig man kan reparere letter ved få tilgang til hull via Tzip-rommet, men har klart meg bra uten så langft.

Endret av DenGladeVandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ikke tizip og har ikke følt behovet for det på noen av turene våre. Får plass til alt jeg eier i sekken. Har en kompis med tizip der han hadde sovepose og noe greier sist tur, det var bare trøblete og bære båten og slitsomt å tømme båten for luft hver kveld for å få ut sakene. Si du kommer frem til en leirplass og skal fiske på kvelden må du tømme og fylle båten for luft, så må du tømme og fylle båten igjen dagen etter for å pakke båten igjen. Ville anbefalt å kjøpe uten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myriameter skrev (25 minutter siden):

Eneste som hadde trigget et kjøp med zip, er ekstra luftpølser å legge inn, for å gi en ekstra sikkerhet ift lekasje og kryssing på mer åpent vann. Men så er det tyngden igjen da.

 

Jeg tror at det man får lekasje i båten under en kryssing av åpent vann er veldig usannsynlig. Selvfølgelig kan man stikke en kniv i båten, men det ville vært ekstremt tullete  Hva annet kan skade båten? En hissig Ørn eller en gal bever kanskje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.