Gå til innhold
  • Bli medlem

Dosering av Nikwax-spray


DenGladeVandrer

Anbefalte innlegg

Skogens Stønn skrev (8 timer siden):

Tja, jeg pleier vel egentlig bare å følge produsentens anvisninger med mindre jeg finner en god og overbevisende grunn til å la være. Ut over det kan jeg vel egentlig ikke skilte med noen annen mening. Det er produsenten som har ment noe her. For alt jeg vet så ber de deg bare dynga på for å få solgt mest mulig. Men det kan jo også tenkes at de faktisk har en god grunn til å foreslå akkurat det de gjør...

Håper jakka di står i mot regnet nå da. Det er vel egentlig det som teller. The proof is in the pudding som det heter på nynorsk.

;-)

Nå var det jo grunnet vask at jeg spraya den. Ikke vært utsatt for regn siden i høst, kun svette fra nærmere 20 trugeturer siden jul. (den holder i hvert fall godt på damp innen fra 😉)

Man vet jo aldri når det kommer en skur, men jeg legger aldri ut på overnattingsturer når jeg vet at det skal regne, så å gå våt en halv dagsmarsj, er jo null stress for meg. 

Da jeg "impa" den sist (da jeg starta tråden) så prella jo vannet av når jeg testa i dusjen, men konseptet å gå på tur i regn, og ikke være våt eller klam, det har jeg til gode å oppleve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DenGladeVandrer skrev (23 minutter siden):

men konseptet å gå på tur i regn, og ikke være våt eller klam, det har jeg til gode å oppleve. 

Ja, enig. Jeg bruker derfor aldri jakke med membran på fottur. Jeg har med egen regnjakke som skal være mest mulig vanntett over lang tid (en hel dag i øsende regn). De fleste regntøy i dag er vel i gjerne merket som pustende, og det er sikkert den jeg har også. Men det viktige for meg er at den er vanntett, tynn og lett (ikke varm, ufora og tar liten plass når jeg pakker den vekk). Regnjakka ligger jo pakket vekk på sekken mesteparten av tida, men lett tilgjengelig i tilfelle det kommer ei skur.

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.