Gå til innhold
  • Bli medlem

Trillemarka-Rollagsfjell på langs


OliverSolbakken

Anbefalte innlegg

Annonse
Huskysas skrev (På 23.12.2022 den 22.00):

Jeg har bare så vidt vært innom naturreservatet, men her er i hvrt fall en lenke til et kart:
https://www.statsforvalteren.no/siteassets/fm-oslo-og-viken/miljo-og-klima/nytt-vern/skogvern-juni-2020/trillemarka-rollagsfjell-vernekart.pdf

Rollag til Eggedal er kanskje en rute som dekker det meste?

Takk for svar. Vet du om trillemarka-rollagsfjell også fortsetter videre, utenom naturreservatet? Som f.eks fra fra Nesbyen til Lyngdal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, OliverSolbakken said:

Takk for svar. Vet du om trillemarka-rollagsfjell også fortsetter videre, utenom naturreservatet? Som f.eks fra fra Nesbyen til Lyngdal. 

Nei, dessverre. Men det er store skogområder mellom Numedal og Eggedal/Hallingdal, så det burde være mulig.

Det går flere (grus)veier norodver fra Lyngdal. (Den ene har jeg kjørt når jeg bommet på krysset i Lyngdal og havet ved Soneren i stedet for Skotselv :-) Det var en flott omvei)
Hvis du kommer deg til Eggedal kan du komme inn på T-merket fra Norfjell til Langedrag, og da må det være greit å komme seg over til Nesbyen - Det er i hvert fall mange stier markert på UT-kartet-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke noe om hvor lenge du har tenkt å være borte. Den lange varianten er å starte på Langedrag, start fra Haglebuområdet er kortere. Begge turene ville jeg ha avsluttet ved Tekslehogget / Lyngdal i Numedal. Begge turene vil gå i variert fjell/skogsterreng. Monsen på villspor, første episode i sesong 2, viser type terreng du passerer. Helt i sør er det mulig å ta turen bortkomne Vrågå i Rollag. Der står fortsatt veten fra den gang ufred ble varslet med bål på godt synlige fjelltopper. 
Lykke til med planlegginga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eirikw skrev (13 minutter siden):

Du sier ikke noe om hvor lenge du har tenkt å være borte. Den lange varianten er å starte på Langedrag, start fra Haglebuområdet er kortere. Begge turene ville jeg ha avsluttet ved Tekslehogget / Lyngdal i Numedal. Begge turene vil gå i variert fjell/skogsterreng. Monsen på villspor, første episode i sesong 2, viser type terreng du passerer. Helt i sør er det mulig å ta turen bortkomne Vrågå i Rollag. Der står fortsatt veten fra den gang ufred ble varslet med bål på godt synlige fjelltopper. 
Lykke til med planlegginga!

Takk for svar! Tenker å være borte i en uke omtrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.