Gå til innhold
  • Bli medlem

Vår første tur i 2020 ble en telttur opp til Olandsbu i Froland kommune.


Johnny Johnsen

Anbefalte innlegg

Dette var også vår første tur i vårt nye Hilleberg Nammatj 2 GT, GT utgaven har en utvidet vestibyle, og det gjør at vi også får plass til å for eksempel lage mat i forteltet ved behov.

Dette er noe likte jeg virkelig godt med dette teltet.

Teltet har også en større avstand mellom inner og ytter telt enn det jeg er vant med fra tidligere (se bildet under), dette tror jeg vil gjøre teltet en del svalere om sommeren siden du da får en bedre luft gjennomstrømning igjennom hele teltet.

 

Froland-4.thumb.jpg.88b64238cf43e5f80275ee00ec9f181f.jpg

Hilleberg Nammatj 2 GT 

 

Det er to store ventiler plassert oppe i begge ender, så her kan du snø ned og fremdeles få luft. 

 

Teltet fungerte utmerket på denne turen, selv om det var satt opp sånn halvveis på en steinete og “dårlig” bunn der det var vanskelig å finne godt feste til telt pluggene.

Det var faktisk folk på DNT hytten Olandsbu fra i går ettermiddag og til vi reiste i formiddag.

På lørdagen når vi var borte i brønnen for å hente oss vann så møtte vi et par som var oppe på dagstur.

De fikk hilse på King Kenny, og sa etterpå at det slett er ikke umulig at deres avdøde Drever vil bli erstattet med en Norsk Elghund Sort  ;-)

 

 

Sitat

Dette var en flott helg, bortsett fra en ting!

 Glidelås problemer med min kjære Mammut Kompakt Down Winter sovepose, glidelåsen gikk rett og slett i stykker i halv ett tiden på natten.

Og med det været som var denne natten så var så ble det veldig vanskelig å holde varmen.

I kuling og minus 3-5 grader så er du helt avhengig av å kunne stole på utstyret, og denne gangen sviktet Mammut!

Jeg skal ta en dobbeltsjekk i kveld, men jeg er redd for et den er ødelagt.

Soveposen er kun brukt mellom 30 og 40 ganger. Dette er utrolig skuffende av en sovepose som koster 5500,- kr hos Speidersport der jeg forøvrig kjøpte den på tilbud til 3300,-

Ellers var det en flott tur med mye bål der jeg lærte masse 👌

 

 

Les hele blogg posten her:  https://www.johnnyjohnsen.com/januar-2020-froland/ 

 

 

 

Froland-6.jpg

Froland-8.jpg

mammut soveposen-1.jpg

Endret av Johnny Johnsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.