Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefale en zip off bukse til herre.


Cecilie82

Anbefalte innlegg

Annonse
gramjeger skrev (33 minutter siden):

Jeg bruker RevolutionRace GPX PRO ZIP-OFF og er veldig fornøyd med den.

Men ser ut som shortsen går midt på knærene stemmer det? Vil helst kjøpe en som går over knærene

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt Norrøna modell i mange år, Bitihorn. Finfin kvalitet, bor i den på turer når det er varmt. Tynt materiell, ikke lufteventiler dessverre, men overraskende holdbar. Tørker raskt, passe smal form, shorts over knærne.

Skulle jeg kjøpt likt produkt på nytt ville jeg kikket på Fjellreven Midsummer, mest for å prøve noe nytt.

Endret av Chirsbom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fysiske butikker som har buksene det gjelder sommer som vinter. 
Haglöfs så grei ut. Både anvendelig   og midt på treet prismessig. Fant bare en butikk som har denne i en mørk farge str m herre. Har  noen har erfaring med addnature.no? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag köpte tid på Ad...SE bättre urval än tex XXL men mkt  kortare öppet köp i övrigt helt ok.

Även köpt på Varuste.FI

(men admin vill att ni köper av sponsorerna av sidan)

Till TS ämne haft träningsoveraller med blixtlås på armar lite anv men bra kolla hur långbyxornas ev konstruktion av spänne/knappar fungerar när man sätter upp långbyxor.

Vid trycknappar som på Norröna Flex så bra vid nya sedan öppnas de har ett par haglöfs travers 2 nu på prov de har band och spänne.

Jag anv möjligheten att sätta upp benen sällan bl på att buskar och ris rispar ben och man blir smutsig av ev skvätt från lerpölar och vid ev raster kan man vika upp eller även vid vandring.

Men vid raster kommer ju myggen ofta ikapp dig och då vill du snabbt få ner byxorna och då med blixtlås så lär man få många extra bett innan det är klart.

Förr hade man knicker med långa strumpor och damasker över dessa på vintern.

Har haft ett par friluftsbyxor tid de anv mest på sommarturer i stadsmiljö med omnejd och då var det bra med att kunna ta av benen men då fanns inga myggor och gick på asfalt eller grusväg.Fungerar bra när det tex blir varmare än man gissat på morgonen  på middagen och ev kallt på kvällen innan man kommer hem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkan S skrev (11 timer siden):

Jag köpte tid på Ad...SE bättre urval än tex XXL men mkt  kortare öppet köp i övrigt helt ok.

Även köpt på Varuste.FI

(men admin vill att ni köper av sponsorerna av sidan)

Till TS ämne haft träningsoveraller med blixtlås på armar lite anv men bra kolla hur långbyxornas ev konstruktion av spänne/knappar fungerar när man sätter upp långbyxor.

Vid trycknappar som på Norröna Flex så bra vid nya sedan öppnas de har ett par haglöfs travers 2 nu på prov de har band och spänne.

Jag anv möjligheten att sätta upp benen sällan bl på att buskar och ris rispar ben och man blir smutsig av ev skvätt från lerpölar och vid ev raster kan man vika upp eller även vid vandring.

Men vid raster kommer ju myggen ofta ikapp dig och då vill du snabbt få ner byxorna och då med blixtlås så lär man få många extra bett innan det är klart.

Förr hade man knicker med långa strumpor och damasker över dessa på vintern.

Har haft ett par friluftsbyxor tid de anv mest på sommarturer i stadsmiljö med omnejd och då var det bra med att kunna ta av benen men då fanns inga myggor och gick på asfalt eller grusväg.Fungerar bra när det tex blir varmare än man gissat på morgonen  på middagen och ev kallt på kvällen innan man kommer hem.

Du meiner sikkert Lundhags travers 2? Bruksområder for korte bukser er begrenset, men kan være greit til sitt bruk. Mulig lufting i siden er et alternativ. Skal ha buksen til juleaften så de må ha litt tid på retur om de ikke har 30 dager, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina Lundhags är från xxl så ca 350 d kvar att prova det är full längd men bl på denna web sidan står det att de är kalla när det blåser rakt igenom stretch partier och luftning bak knäna men får testa ute med en kort tur runt huset när det blåser,men nacdel med blixtlås i sidorna är ju att fickor kommer mer i vägen på låren samt att det ej är några blixtlåsfickor alls.

Tidigare köpte jag på Adnature men bl på kort öppet köp ej nu och ofta hinner man ej prova på 30 d nackdel med 365 d är ju att man kan glömma sända åter när de läggs undan så provar oftast direkt ändå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv på jakt etter zip-off bukse for ett år eller to siden (det finnes en tråd om det en plass). Jeg endte opp med å Haglöfs Lite zip-off, selv om den ikke traff på alle preferansene mine. Av de jeg sjekket og hadde mulighet til å prøve, så var den nærmest det jeg så etter, og det er en helt grei bukse. Faktisk veldig bra om man er på et stramt vekt-budsjett.

Ikke lenge etter lanserte Revolution race en ny zip-off modell, Silence T-zip pants: https://www.revolutionrace.no/herre/bukser/zip-off-bukser/silence-t-zip-pants-men?Color=4161
Disse har en langsgående glidelås i tillegg til den som går rundt benet, så de kan åpnes opp helt og enkelt tas av og på med sko/støvler på bena. Norrøna hadde noe lignende før, men den/de modellene ser ut til å ha gått ut av produksjon.
RR har valgt å ha ett litt tykkere og robust materiale nederst på leggen, som sikkert gjør den mer slitesterk, men jeg hadde foretrukket om det var samme tynne, syntetiske, stretch-materiale i hele buksa. Ikke noe big deal, og den enkle løsningen for å ta buksebeina av og på mer enn veier opp for dette.

I praksis er det nesten bare RR buksa som blir brukt. Praktisk å ta av og på vinner nesten hver gang. Bittelitt bedre passform har den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.