Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterpose til dame


ArneH

Anbefalte innlegg

Dama er på utkikk etter en skikkelig varm dunpose til vinterbruk. Noen som har tips til en god dunpose? Hun er 165 cm høy, og jeg er redd ekstremposene fra feks Helsport blir for lange. Jeg har Svalbard x-trem, men tror den blir for romslig og lang for henne, og dermed kald (eller blir de ikke det?). De kortere posene jeg har funnet mangler litt på komforttemperaturen (hun er en av de som fryser lett). Setter pris på tips 🙂

Endret av ArneH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Marius Engelsen skrev (19 timer siden):

Hvilke komforttemperatur?

Egentlig så høy som mulig. Hun har en pose med en komforttemperatur på rundt -20, og den kan bli litt kald for henne, til tross for exped + bamse underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjøpte på salg Mountain Equipment Glacier Expedition til rundt 5500, grei kjøp hvis de er på salg. De sier god til -40 men det tviler jeg på, andedun. Rimeligste expedisjonspose som finnes. Sikkert helt bra til -25 da. Svær men mye lettere enn tilsvarende syntetposer. Ellers må man mye opp i pris, typisk mellom 10-14k laken. Finnes bare i regular og long lengder da. Ikke brukt enda, har ikke vært kald nok de siste 5 år. Men virker overbevisende. Hadde ikke råd til Western Mountaineering Bison eller tilsvarende ekstrem poser da jeg kjøpte. Mountain Equipment Glacier 1000 er det broren som har, var ikke imponert over den til kalde netter. Men grei nok til muligens -15. Jeg legger alltid 5-10 grader på toppen av comfort temperaturen, eller regner med comfort er noe mellom EN comfort og neste. Ekstrem poser opplyser ikke EN temperaturer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.