Gå til innhold
  • Bli medlem

Arc'teryx Alpha SV jacket


Hodding

Anbefalte innlegg

Er ute etter en jakke som er noe lang, som går litt nedenfor rompa og som ikke glir opp hele tiden. Ønsker også jakke som dekker en del av ansiktet, som nevnte jakke i overskriften.

Ragnar har denne jakka på seg på et bilde i "Ansiktsmaske" tråden.

Men er denne noe varm? Eller er denne stort sett bare til å gå i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne jakken er nok bare et skall, uten noe som helst isolasjon.

Tips om jakke som går godt ned på rompa: Bergans Istind (Denne er også bare en "skalljakke")

Da får du jakke og bukse til samme pris som Alpha SV jakken......

Mvh

Fjellfant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arc'teryx Alpha SV-jakken er ikkje blandt dei lengste, eg har storleik Large og då er den litt i det kortaste.Hetta er veldig god, dekker godt i andletet. Ved bruk med hjelm er den bare passe stor. Veldig god jakke, særleg formen på den synes eg er veldig god (den passer på grunn av dette ikkje til "alle"). Dette er ein skalljakke, så direkte varm er den ikkje. Prisen synes eg er litt for høg i forhold til mange andre jakker på markedet

Lurer på om ein av dei andre Arc'teryx jakkane er litt lengre (Thetta kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Fission fra Arc'teryx?

Tenkte å investere i en lang dunjakke nå, eller en varmere jakke en Bergans Snowdrift.

Bergans snowdrift fungerer utmerket på tur, da jeg ikke blir for varm når jeg går. Men denne er ikke mye jakke å sitte i ro i. Dunjakke vil bli for varm å gå på tur med. Men på den andre siden kan dunjakke komprimeres og enkelte tas med i sekken.

Er Arc'teryx så bra som prisen tilsier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.