Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodelykt til barn


Kristoffer Sandnes

Anbefalte innlegg

Annonse
Kristoffer Sandnes skrev (1 time siden):

Hei!

Guttungen på 2.5år ønsker seg egen hodelykt til jul som vi kan bruke på tur i vinter.

Jeg ble litt usikker når jeg så på disse barnelyktene om de faktisk gir noe godt lys. Ønsker ikke en leke men en hodelykt som faktisk kan brukes.

Noe som har et godt tips?

En liten og enkel lykt fungerer fint. Led lenser H7 og en enkel petzel modell er helt ok. Men mine unger foretrekker merkelig nok lommelykt framfor hodelykt. Det er ikke så enkelt for barn å ta på hodelykten og betjene den.

Men lykt er ikke noe leketøy for barn, ha alltid oppsyn med dem. De kan finne på å ta å lyse inn i øynene, det er meget skummelt med LED lykter. Vi gjorde det samme når jeg var barn, lyste oss inn i øynene til vi ikke kunne se mer - heldigvis kom synet tilbake etter noen minutter, glad vi ikke hadde kraftige LED lykter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (2 minutter siden):

En liten og enkel lykt fungerer fint. Led lenser H7 og en enkel petzel modell er helt ok. Men mine unger foretrekker merkelig nok lommelykt framfor hodelykt. Det er ikke så enkelt for barn å ta på hodelykten og betjene den.

Men lykt er ikke noe leketøy for barn, ha alltid oppsyn med dem. De kan finne på å ta å lyse inn i øynene, det er meget skummelt med LED lykter. Vi gjorde det samme når jeg var barn, lyste oss inn i øynene til vi ikke kunne se mer - heldigvis kom synet tilbake etter noen minutter, glad vi ikke hadde kraftige LED lykter.

 

Han har lånt en av mine gamle led lensere, men de er nokså utslitt. Jeg vil gi han noe vi kan bruke sammen, det blir nok av leker ellers ila året eller fra andre i familien. Så fra meg har han fått soveposer og turutstyr som gave 😂

Han har egen lommelykt som brukes nå og da, den er av en eldre type med halogen pære og lyser ikke spesielt skarpt. En fin lampe sånn sett.

Opplæring og oppfølging vil bli gitt før, under og etter bruk. Helt klart ikke noe leketøy. Barnelyktene som selges har mellom 30-40 lumen, det er ikke spesielt mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nitecore nu25 både til store og små. Den har varmt lys, rødt lys og hvitt lys. Sistnevnte er hovedlyset og kan stilles i flere styrker, inkludert veldig svakt. Oppladbart batteri er innebygd. Relativt lett, noe som er en fordel spesielt for barn.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er lett og behagelig pleier å være viktigst vil jeg tro. Mine liker best lommelykt de kan lyse rundt med. Har pleid å kjøpe 3xAAA lykter på Clas ol. som har 1 stk firkanta LED pære. Billig og greit, for om de ikke mister de blir de demontert og «undersøkt» såpass nøye at de ikke finner sammen igjen. Men, kan anbefale Petzel Bindi, den bruker jeg selv på overnattingsturer vår/sommer/høst. Utrolig lett og behagelig sak, og lyser lenge nok til en spasertur. Ikke spesielt dyr heller når jeg kjøpte min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer Sandnes skrev (På 24.11.2022 den 23.19):

 

Han har lånt en av mine gamle led lensere, men de er nokså utslitt. Jeg vil gi han noe vi kan bruke sammen, det blir nok av leker ellers ila året eller fra andre i familien. Så fra meg har han fått soveposer og turutstyr som gave 😂

Han har egen lommelykt som brukes nå og da, den er av en eldre type med halogen pære og lyser ikke spesielt skarpt. En fin lampe sånn sett.

Opplæring og oppfølging vil bli gitt før, under og etter bruk. Helt klart ikke noe leketøy. Barnelyktene som selges har mellom 30-40 lumen, det er ikke spesielt mye.

 

Kjøpte den dårligste lommelykta jeg fant til dattera på 3 år. Biltema, 40 lumen. Fortsatt for sterkt til å lyse rett i øynene. 

Tror forøvrig barnelykt fra petzl er et godt alternativ som hodelykt til barn. 

Endret av TheSleepwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (4 timer siden):

Kjøpte den dårligste lommelykta jeg fant til dattera på 3 år. Biltema, 40 lumen. Fortsatt for sterkt til å lyse rett i øynene. 

Tror forøvrig barnelykt fra petzl er et godt alternativ som hodelykt til barn. 

Bestilte en lett lykt fra fjellsport, den har mye mer enn 40 lumen men han har aldri prøvd å lyst i øynene. Så tenker at dette går helt fint. Den har dimming og rødt lys, vi er på en del teltturer gjennom hele året så tenkte at han må ha noe som faktisk lyser opp hvor han ferdes. I teltet har vi grei belysning så lykta er for å bruke under aktivitet.

Var på julegrantenning i kveld, på vei hjem lånte han min gamle led lenzer. Han skal ha den på hode og er fornøyd med det. 

VideoCapture_20221126-191312.thumb.jpg.deff7ac6488136443a16b1d43ac75009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.