Gå til innhold
  • Bli medlem

BOA vs lisser på tursko


DenGladeVandrer

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har BOA også på sykkelsko, og der fungerer det kjempefint. Men som Espen sier, det er ikke det en kan kalle "field repairable". Jeg foretrekker utstyr jeg vet funker og lar seg reparere (eller bruke med med noen begrensinger) ved små uhell når det kan være langt til folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag träffade en i somras som hade en Alfa (jaktkänga)med detta system iaf ca 30 mil hade det fungerat bra ifh till den känga som hans kompis och även jag hade Garmont tower gtx 2.0 de fick reklameras hans hade hål så vred till askmatingen på en kamin gick ner i hålet på skon min började få liknande men snören och dess öglor höll bra.

Systemet bygger på en tunn lina med spec nitade ögor som lätt borde kunna gå sönder eller tryckas ihop mot en sten och sedan går kängan ej att använda om man ej har några externa remmar av typ skidremmar eller plastband.

Fungerar säkert perfekt när det är nytt med flexibel och snabb snörning men jag har steget innan på cykelskor med 2 karborreband och en liknande de på alpinpjäxor de har hållt i över 10 år med anv 1-2 ggr i V.

Men med god tur och en reservlina som M.E. skriver men spänning av linan sker ju på ett vred och detta är väl mest utsatt men sitter väl uppe på plösen och sidor på kängor slits ju mer vissa har denna funktion på sidan på tex cyckelskor.

Men såg info på ett märke om att man kan snöra olika hårt på olika ställen på kängan vid upp eller nedgång på branta sluttningar för bättre kontroll av hur foten rör sig i kängan och då bl. minska skoskav och fallrisk, detta går ju ej med detta system.

Jag brukar snöra så hårt det går utan att få ont bl efter gammal hockey skada med puck på ankelknöl därav vill jag ha känga med foam skum och ej skalkängor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.