Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY: Fotposer, kun 41gram!


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Annonse
Håkan S skrev (20 minutter siden):

Utan de hemstickade ´tofflorna´och med sömtätning kan de även anv som vadare för oss som ej längre vill ha knähöga skalkängor och få snabbare vad utan fottorkning och insmörjning för att minska risk för skoskav.

Ja, man kunne laget de stor nok til å ta utpå skoene og brukt som vadere. Det er faktisk en ganske god idè. 

Men da ville jeg klippet til en gummiduk og limt under som såle, ellers blir det fort hull i sålen. Eks. biltemas gummiduk har jeg brukt til å såle om padleskoene mine når sålen blir slitt bort, flere ganger.

Stoffet på sidene tåler mer enn nok til den bruken (30D ripstop fra e-bay).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (13 timer siden):

Jeg har aldri lært meg å sy, så syteknisk er det nok strykkarakter, men det ser ut som dette kommer til å fungere greit til den tiltenkte bruken :) 

Funksjonalitet over det estetiske!

Syntes det så veldig bra ut 👌

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et nytt godt design av deg!

Når det gjelder sying, så er du nok en fult utdannet og erfaren symaskinsjåfør med utvidet sertifikat for både kast og kryss i forhold til meg. Kan ikke skjønne annet enn at dette ser veldig fint ut!

✌️👌🤘👍

Og de tøffla er vel til overs nå? De ser jo bare utrolig gode ut! Men jeg har dessverre sko nr 48...

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ju att anv de som vadare om man tar av kängor men svårt göra överdrag som passar bra till flera anv. omr..

Men man kan ju ha grävpåsar som vadare,men jag har de gamla Lundhags Alaska på vintern och då räcker det med damasker eller se till att byxor går över och sitter nere.

Jag är ju mest reparatör och gör modifieringar och förstärkningar med fler sömmar.

Att sy nytt kräver att ha köpt material billigt eller ha över från skrotad utr som oftast slits ojämnt och man kan klippa loss material som kan anv till annat.

Sy var vi ju ´tvungna´att göra i grundskolan 1 år på högstadiet och att sedan att det fanns lite traditioner om att ha bra symaskin i hemmet,börjar man med tex att byta blixtlås och lappa jeans tex så kan man senare ge sig på mer projekt(men vid rea och ev egen direkt import så har det ej blivit några stora syobjekt utom på inredning till bilar som mattor och klädsel.).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (1 time siden):

Nok et nytt godt design av deg!

Når det gjelder sying, så er du nok en fult utdannet og erfaren symaskinsjåfør med utvidet sertifikat for både kast og kryss i forhold til meg. Kan ikke skjønne annet enn at dette ser veldig fint ut!

✌️👌🤘👍

Og de tøffla er vel til overs nå? De ser jo bare utrolig gode ut! Men jeg har dessverre sko nr 48...

Takk for det :)

Tøflene pleier jeg å ta på meg når jeg har fått av meg skiskoene og oppholder meg inni teltet. Så tar jeg fotposer over når jeg skal ut i forteltet eller ut av teltet. Så tøflene trenger jeg enda, evt. noen tjukke strikkesokker for å spare litt vekt når det ikke er alt for kaldt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.