Gå til innhold
  • Bli medlem

Enmannstelt med to innganger


patrick.k90

Anbefalte innlegg

Har gått gjennom den gale teltverden for å unne meg et nytt telt nå, og i forbifarten snublet jeg over Terra nova pioneer 2. Et lite tomannstelt.

Endte selv opp med Helsport Reinsfjell pro 2, men syntes dette så spennende ut.

Det står som fire sesong, men vet ikke? Tenker plassen og løsningen med to innganger var lur for en person. veldig lett å slå opp og selvstående.

Noen tanker, meninger eller erfaringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsport ringstind sl2 1.45 kg med påsar som kan undvaras då minst 100 gr lättare.

Största nackdel glatt golv lite lågt om tjockt underlag och lång ok med 25 mm (ev 60mm ej provat än)och 193 cm.

Ok resa i stark vind om man fäster 1 pinne på kortsidan och båda staglinor till höga bågen innan man sätter in stänger i stångkopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den gale teltverden"! 😆 Gøy å lete etter nytt telt da.

Jeg har ingen erfaringer med Terra nova pioneer 2. Men 88 cm høyde? Tror jeg hadde blitt sprø!

 

Og i sammenligning med Helsport Reinsfjell pro 2 som du har kjøpt, må det jo være en nedtur? Reinsfjell ser skikkelig bra ut, og har 105 cm høyde.

 

EDIT:Ser nå at jeg så på enmannsutgaven, den du refererte til er jo annerledes, beklager!

Endret av Kaffikjerring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffikjerring skrev (På 28.10.2022 den 20.16):

"Den gale teltverden"! 😆 Gøy å lete etter nytt telt da.

Jeg har ingen erfaringer med Terra nova pioneer 2. Men 88 cm høyde? Tror jeg hadde blitt sprø!

 

Og i sammenligning med Helsport Reinsfjell pro 2 som du har kjøpt, må det jo være en nedtur? Reinsfjell ser skikkelig bra ut, og har 105 cm høyde.

 

EDIT:Ser nå at jeg så på enmannsutgaven, den du refererte til er jo annerledes, beklager!

Har fått meg et fint telt nå ja :) Gleder meg til å få testet det skikkelig.

Men det er nok et telt jeg skal ha i bakhodet for seinere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du endte opp med et flott telt som du kommer til å få glede av i mange år! Godt du for eksempel styrte unna Ringstind. Når det gjelder Terra Nova så lager de gode telt. Men, skulle det skje noe i forhold til en eventuell reklamasjon, så er det litt mer tungvint. Snakker av erfaring da en stang knakk på et telt jeg kjøpte fra det store utland.

Del gjerne bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikke skrev (18 timer siden):

Du endte opp med et flott telt som du kommer til å få glede av i mange år! Godt du for eksempel styrte unna Ringstind. Når det gjelder Terra Nova så lager de gode telt. Men, skulle det skje noe i forhold til en eventuell reklamasjon, så er det litt mer tungvint. Snakker av erfaring da en stang knakk på et telt jeg kjøpte fra det store utland.

Del gjerne bilder!

Ringstind er et typisk telt som frister ja! 😅 Men fint til sitt bruk.

Jeg knakk også en stangdel på et telt jeg kjøpte fra usa en gang. Et big agnes telt, da fikk jeg faktisk ny del tilsendt, kostet litt, men ikke så mye som jeg fryktet. og hjelpa var god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Solid en  manns telt 
En  manns  telt som  har  2  åpninger og  er  meget  enkelt  å  sette  opp. Les  hva  som  står  i  beskrivelsen.
myggnett  i  begge  ender  og 10000mm vannsøyle
Her  er  det  mulig  å  få  seg  telt  kr.1550 inkl  1pakke  med  bålkaffe .
Dette  er  et  spesialtilbud . Normalpris er ca kr.4000 . 
https://www.coldskills.no/products/veteran-supporter-pakke
 

C.A.T™ Compact All-round tent er et robust pop-up enmannstelt laget for militær profesjonell bruk. Det er laget slik at man kan sette det opp i storm på under ett minutt. Teltet er enkelt i bruk og egner seg derfor også godt for jakt og friluftsbruk. Teltet har blitt testet i alle klimasoner fra arktis i nord til jungel og ørken lenger sør. Spiral designet som omslutter hele personen sammen med en bardun gjør det stormsikkert.

Teltet er også utstyrt med insektsnett som til og med holder knotten ute. Insektsnettet kan kobles fra teltet med en YKK glidelås.

Stormsikkert pop-up design

Hovedrom: 200 cm langt

Innganger (sluser i hver ende): 80 cm

Total lengde 360 cm

Tekstil: 210 Denier ripstop med tre lags coating

Teipede sømmer

Vannsøyle: 10000 mm

Farge: Pantone 451U

Vekt: 2500 gram

Pakkvolum: 50cm X 8 Cm X 30 Cm (ikke komprimert)

Avtagbart insektsnett i begge ender

Passer fint i en dagstur sekk eller stridssekk

Reperasjonsutstyr inkludert

Kommer sammensatt fra fabrikk

 

 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellgutt skrev (På 12.1.2023 den 18.43):

Solid en  manns telt 
En  manns  telt som  har  2  åpninger og  er  meget  enkelt  å  sette  opp. Les  hva  som  står  i  beskrivelsen.
myggnett  i  begge  ender  og 10000mm vannsøyle
Her  er  det  mulig  å  få  seg  telt  kr.1550 inkl  1pakke  med  bålkaffe .
Dette  er  et  spesialtilbud . Normalpris er ca kr.4000 . 
https://www.coldskills.no/products/veteran-supporter-pakke
 

C.A.T™ Compact All-round tent er et robust pop-up enmannstelt laget for militær profesjonell bruk. Det er laget slik at man kan sette det opp i storm på under ett minutt. Teltet er enkelt i bruk og egner seg derfor også godt for jakt og friluftsbruk. Teltet har blitt testet i alle klimasoner fra arktis i nord til jungel og ørken lenger sør. Spiral designet som omslutter hele personen sammen med en bardun gjør det stormsikkert.

Teltet er også utstyrt med insektsnett som til og med holder knotten ute. Insektsnettet kan kobles fra teltet med en YKK glidelås.

Stormsikkert pop-up design

Hovedrom: 200 cm langt

Innganger (sluser i hver ende): 80 cm

Total lengde 360 cm

Tekstil: 210 Denier ripstop med tre lags coating

Teipede sømmer

Vannsøyle: 10000 mm

Farge: Pantone 451U

Vekt: 2500 gram

Pakkvolum: 50cm X 8 Cm X 30 Cm (ikke komprimert)

Avtagbart insektsnett i begge ender

Passer fint i en dagstur sekk eller stridssekk

Reperasjonsutstyr inkludert

Kommer sammensatt fra fabrikk

 

 

Dette er vel mer an anse som ett skjul/nødbivuakk i stedet for ett telt? Ett en-duks rør med 80cm i diameter uten ventiler?

Sikkert praktisk til sin bruk, men ikke til friluftsliv man utfører for fornøyelsens del.

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Marius Engelsen skrev (På 16.1.2023 den 14.02):

Dette er vel mer an anse som ett skjul/nødbivuakk i stedet for ett telt? Ett en-duks rør med 80cm i diameter uten ventiler?

Sikkert praktisk til sin bruk, men ikke til friluftsliv man utfører for fornøyelsens del.

Ventiler  har  det  i  hver  ende inkl med  myggnett ,  det  fungerer  helt  greit. Går  greit  å  bruke til  overnatting i  forbindelse  med  postering i  forbindelse  med  hjortejakt  og  annen fjellvandring. Den  som  velger  et  1  manns  telt  som  dette  må  jo  selv avgjøre  ut  fra  spesifikasjonene om  dette  passer  for dem.Gunstig  pris på  dette tilbudet  og  kvaliteten  er  ikke noe  å   si  på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.