Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa polar a/p/s


Kent Rino

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger erfaring fra noen som inne som har brukt skoene fra -20 og kaldere.

Jeg kjøpte linere(str 45)  og har ca 1 cm å gå på fra stortåa og ut til der lineren begynner når jeg bruker tykke ullsokker. 
Støvlene er to størrelser større enn lineren. Jeg føler at jeg kan bevege godt på tærne inne i skoa med dette opsettet.

-Burde jeg kjøpe størrelse større for å ikke fryse?



 

 

Endret av Kent Rino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 hours ago, Aleksander Jacobsen said:

Jeg har brukt disse støvlene i temperaturer ned mot -30 uten å fryse nevneverdig. Mine er i den størrelsen jeg vanligvis bruker, str 43, uten plass til ekstra sokker utover det jeg ellers bruker.

Ah tusen takk! Bruker du liner er kartanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ødelagt et par Polar, fikk nye av Alfa, tåskinna løsnet og kom ut, var 40 km fra nærmeste vei, hadde med meg 3 Alskahuskier, tungt å stå å tråkke ned på skia hele veien hjem men det gikk :)

 

Mine har altid vært 3 numer større en vanlig størrelse, bruker kartank noen ganger og ellers lag vis med ull lester, har altid en del luft i skoen, de er brukt ned til 43 minus, har aldri fryse i mine.

om du ferdes i områder som meg med tidvis mye overvann, kjøp de røde med gortex gamasj.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.