Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket kart?


Mari3

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg gikk denne turen i august, og klarte meg uten papirkart for å spare vekt. GaiaGPS med abonnement kommer med kartene fra Statens Kartverk der man også kan legge inn GPX-ruten man planlegger å følge. Vær forresten oppmerksom på at GPX-tursporene man laster ned fra ut.no ofte er misvisende og sporene rett og slett ikke følger stien skikkelig. Det synes jeg er fryktelig irriterende. 

Hvis du har GPS, vil jeg anbefale å laste ned kartene fra kartmannen.no. De er til enhver tid oppdatert fra Statens Kartverk, og finnes i både klokke- og GPSformat. Skikkelig bra.

Hvis du vil ha nøyaktig GPX-spor for den ruten du beskriver, så har jeg publisert de jeg laget for MASSIV-turen i sommer på nettsiden min. De er helt nøyaktige og følger de nyeste merkede stiene. Link til disse er her: https://florus.no/trips/massiv/massiv-planning-tools/ 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg gikk på Hardangervidda lånte jeg kartene på biblioteket :)

Ellers har jeg skrevet ut fra kartutskrift.no, der får man med skiløyper, sommerruter etc. Men jeg erfarte sist vinter at det svarer seg med kart over større område om man må endre planene drastisk i tilfelle været gjør det nødvendig. Ha i det minste med ekstra kart på mobil/gps.

Jeg bruker alltid å lage spor på gps om jeg skal gå etter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (36 minutter siden):

Sist jeg gikk på Hardangervidda lånte jeg kartene på biblioteket :)

Ellers har jeg skrevet ut fra kartutskrift.no, der får man med skiløyper, sommerruter etc. Men jeg erfarte sist vinter at det svarer seg med kart over større område om man må endre planene drastisk i tilfelle været gjør det nødvendig. Ha i det minste med ekstra kart på mobil/gps.

Jeg bruker alltid å lage spor på gps om jeg skal gå etter den.

Kartutskrift er veldig bra, der ka du også laste opp eget GPS-spor og få det med på utskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.