Gå til innhold
  • Bli medlem

Måndagsexemplar eller bristande kvallitetskontroll på nya produkter.


Håkan S

Anbefalte innlegg

Jag har köpt  en felsydd Gregory paragon ryggsäck ett par Garmont gtx tower 2.0 kängor som höll i 2 dagar och såg lika som efter 2v var stort hål i på en som gick på samma led samt en Halti rapid 55 + som sömmen på snörskyddet gick upp vid provpackningen.

Reklamationerna godkändes men ska det vara så här nu att kunden får prova produkterna så fort man köpt dem och helst före vandringen(kök mkt viktigt)samt att kvallitetskontrollerna måste har minskat eller att man tillåter större fel innan produkterna tas bort för leverans och man chansar på att få ska upptäcka vad som är på gång.(bilder finns tidigare  på de 3 produkterna.

Om detta inträffat för någon som är lite blyg eller försiktig och ej klagar i tid kanske garanti tid går ut och då blir det svårare att få en godkänd reklamation och kunden måste bevisa att felet varit vid köpet dvs i tillverkningen.

Nu ska jag köpa en Exped ryggsäck med 5 års garanti  utv i Schweiz men då tillverkad i Vietnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som Trangia er litt slepphendte med kvalitetskontrollen – hvilke erfaringer har dere andre? Jeg bestilte et "27-6" - sett og fikk kasserolle med hakk i teflonen, og kjele med skrap på lokket, og at et av festpunktene til håndtaket ikke var montert (på bildet vises dette ikke for det var på baksiden av kjelen). Jeg fikk returnert og kjøpt et nytt sett, og det var det heldigvis ikke noe problem med.

Er det forresten mulig å rotere bilder som er lastet opp her? Kan ikke finne noe funksjonalitet for det.

kasserolle.jpg

lokk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men inga problem med reklamation jag ´råkade´ välta ett kök under montering med fall från ca 40-50 cm ned i jord/sand och under och överdel av vindskydd gick ej att sätta ihop igen(utan att anv tång och karosseriverktyg) men fick nytt.

Kan vara ett kök som varit retur från kund och ej papper mellanlägg lagts rätt och skramlat under transport men köpte du direkt av Trangia så var det ju ej bra,teflon anv ej jag varken hemma eller på tur HA räcker för mig om man rör om i kastrull eller steker med mkt fett.

Ska man ha ett robust kök köp i duosal mitt från 80 - T helt ok fast tungt men ok för pulka och bra när man ´eldar´på max med fotogenbrännaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.