Jump to content
IGNORED

Vi tror vi har utviklet den beste teltpluggen på markedet - trenger dine vurderinger.

Beyer
 Share

Recommended Posts

Hei.

Vi er en liten gjeng som har utviklet en helt ny teltplugg. Vi har stor tro på produktet men ønsker å få hjelp fra ekspertisen her på forumet til å bedømme om produktet treffer målgruppen og markedet. Vi blir veldig takknemlige hvis du som er mye på telttur kan svare på denne spørreundersøkelsen: https://www.surveylegend.com/s/4fm1 

På forhånd takk for hjelpen.

• Like 5

Annonse

Nå står det vel strengt talt ikke at pluggen blir å koste 300,- pr stykk, men hva om den gjorde det, med de egenskapene som fulgte, hva mener man om det? Er dette noe man syntes er for dyrt, eller helt greit. 

Et slikt spørsmål gir en pekepinn på om folk i dette miljøet er ravende sinnssyk eller om de er villig til å betale hva som helst for å spare noen gram med vekt. 

Nå er mange av oss galen nok til å betale mange 100,- Literen for vann, men det er en annen sak 🤣

• Like 1
  • Haha 1

Jeg finner at jeg foretrekker å bruke forskjellige plugger i pluggsettene for teltene mine. 
Der jeg gjerne har litt lengre plugger for de "fire hjørnene", noen enklere for sidene av teltet, og en mellomting mellom de to førstnevnte for bardunene.

Hadde jeg funnet en plugg som funket like fint til alt, hadde bedre feste en alle andre plugger på markedet, som var lik i størrelse og utforming, og som hadde lavere vekt en tilsvarende plugger, så hadde det absolutt vært interessant.

Men en insinuert kilopris snaut av 55 000,- blir i overkant for min del.  Det blir fra 2400,- til 4800,- for komplett pluggsett til teltene jeg har, regnet per plugg, ikke per gram, og jeg kan ikke under noen omstendigheter se at jeg kunne fått plugger med såpass økt funksjonalitet, at prisen kan forsvares. Spesielt når man lett kan sette sammen et bra custom pluggsett til en mye lavere pris.

Dog, jeg har gjort dummere ting en å kjøpe noe til hva jeg oppfatter som overpris tidligere, så man skal aldri si aldri.

• Like 2

1 hour ago, tshansen said:

Et slikt spørsmål gir en pekepinn på om folk i dette miljøet er ravende sinnssyk eller om de er villig til å betale hva som helst for å spare noen gram med vekt. 

Er vel bare å innrømme at jeg er en smule ustabil og har punget ut et par tusenlapper for 100 gr mindre vekt, så det kan tenkes at jeg er i målgruppen. Men den teltpluggen må være noe for seg selv for å forsvare prisen rett og slett fordi det er mange gode og lette teltplugger på markedet.

Hva jeg ville vært svak for var teltplugger som kunne ha en annen funksjon og dermed erstattet et eller annet utstyr, men hva det skulle være er jeg i tvil om.

• Like 2

Som andre sier, høres det veldig dyrt ut for teltplugger i et segment der det er mange gode og lette alternativer. Pluggene mine veier 2.2 g pr. stykk for eksempel. De holder i lange baner i 3-sesongs norske fjellheimen. Jeg gav +-300 kr for 10 stk, avhenging av hvilken dollarkurs man benytter (kjøpte mine i 2020.)

• Like 1

Pleier  å ha med standard V eller Y-plugger, snøplugger om vinteren, og når de ikke virker går det som oftest helt fint å spikke til plugger av ei buske. Da blir de lange nok til å få feste, selv der det er løs lyngjord eller sandjord, myr (hvis man telter i kanten av ei myr), snø, etc. Steiner funker også. Eller bare binde bardunene til vegetasjonen. Kommer litt an på hvor man telter.

Edited by Skogens Stønn
  • Like 1

torese skrev (8 minutter siden):

Hundre poeng til den som satte en løkke i telt pluggene først. Da får man dem opp selv om bakken har frosset i løpet av natta. Må være løkke av kvalitet... Om den sliter er man tilbake der man startet. 

Tore

Helt enig!

Jeg har noen som kun har ett hull i toppen, og de er helt forferdelig å dra opp sammenlignet med de som også har løkke i toppen.
Skulle ønske produsentene av førstnevnte gikk all inn, og også satte i en løkke. But but. 

• Like 1

Jeg har montert løkke på snøpluggene også, en reflekterende sådan.

Forøvrig har jeg som andre også har nevnt, et knippe "spesialplugger". Det være seg alt fra tynne titankroker til kraftige V-plugger. Plukker med meg de som passer til aktuell tur og telt.

Hadde noen forbedret "hakket" i enden på v eller y plugger hadde jeg muligens skaffet meg noen til, men ikke til 300/stk.