Gå til innhold
  • Bli medlem

Høsten er lesetid


VibekeG

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lese denne nå, "Pionérer" av Arne Larsen (som og har skrevet boka "Storen" som også ligger i bunken min), det er en interessant og veldig grundig og utførlig bok om norske kvinners klatrehistorie. Anbefales! Finnes helt sikkert på et bibliotek i nærheten av deg, eller de kan hjelpe å bestille. God søndag!

zyvyhwv6g69iileqlz3dqwpsvoyb26agnoiewgtb.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helge ingstad sine bøker bør man også lese i løpet av livet. 

 

Men hva leser man på tur? Når været er dårlig og man er fast i fjellet.. Bok eller netfilx? Krim eller noe annet. 

Burde kanskje vært en egen tråd. Må innrømme at jeg tok et par episoder av bosch på netfilx før jeg sovnet sist telttur. Telefonen var mediumet og jeg hadde strøm. Men blir det helt feil? 

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torese skrev (2 timer siden):

Helge ingstad sine bøker bør man også lese i løpet av livet. 

 

Men hva leser man på tur? Når været er dårlig og man er fast i fjellet.. Bok eller netfilx? Krim eller noe annet. 

Burde kanskje vært en egen tråd. Må innrømme at jeg tok et par episoder av bosch på netfilx før jeg sovnet sist telttur. Telefonen var mediumet og jeg hadde strøm. Men blir det helt feil? 

 

Tore

Jeg er på bøker , og da i papirformat. Lydbøker stenger for mye av naturens lyder bort synes jeg . Av samme grunn liker jeg enkel krim , mest siden jeg detter ut ofte når jeg leser i telt(dupper av eller bare hører på lyder fra naturen) , eller enda værre utenfor teltet på en knall dag i sola.

Serier på tlf eller ipad med støydempende lyd har vært digg i skikkelig ruskevær. men jeg føler meg litt skitten etterpå 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lars p skrev (2 timer siden):

Lydbøker stenger for mye av naturens lyder bort synes jeg

Lyd er viktig, kanskje vel så viktig som syn. Ikke sjelden tar jeg med meg en av lydopptakerne mine med et par gode mikrofoner eller parabolen pluss ørepropper for å forsterke lydene i naturen. Ofte kan man da høre lyder man (jeg) ikke hører uten, for eksempel et rådyr som bjeffer langt borte, ei spurveugle som roper høstropet, surret fra en natteravn langt inne på åsen. Siden man må kjøre høy forsterkning kreves det utstyr med lite støy (først og fremst mikrofonene og mikrofonforsterkerne, dessverre som regel dyrt). Det blir litt som å bruke kikkert/teleskop, men for lyd.

;-)

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.