Gå til innhold
  • Bli medlem

Splitboard og... pulk?


Kent Rino

Anbefalte innlegg

Annonse

Skal du på langtur, eller skal du gå til ett sted for å sette opp leir og ta toppturer med splitboard?

Folk går på truger og randoski med pulk, jeg har trukket pulk på randoski flere ganger når jeg skal etablere en toppturcamp. Det går helt fint.

Skal jeg gå på langtur med pulk er selvsagt fjellski bedre. Man får litt bedre glid med kortfeller og noe spenn i skiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare å prøve. Sønnen går med splitboard og jeg med rando. Splittboard delt er bredere men kortere enn mine ski og med feller er det nok som å gå på ski med null gli. Motbakke bør gå fint men på flatene og svakt nedover er det sikkert som å gå med litt tunge truger. Hei altså fullt mulig. 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kent Rino skrev (7 timer siden):

Jeg sitter litt på gjerdet om jeg skal kjøpe fjellski eller splitboard og trenger råd. 

 

Kent Rino skrev (5 timer siden):

Har ikke gjort meg opp noe mening om lengde på turer.


Du har ikke gjort deg opp noen mening på hva slags tur du skal på, og hvor langt du skal gå? 

Det har jo ALT å si for å kunne velge mellom fjellski og splitboard. Tror du først må finne ut om du skal på lange turer på vidda, gå toppturer å kjøre i pudder eller om du primært er ute etter å gå på lange pulkturer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går an. Du kommer deg framover, om enn saktere enn med fjellski. Vi møtte et par med splitboard og pulk midt på Kilpisjärvi i påsken. Vi gjorde litt store øyne for det var ingen typiske toppturfjell i retninga de var på vei, og tanken på å stabbe ned lange slake bakker med helfeller framsto som skrekkelig kjedelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.