Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske i Fora?


knutis

Anbefalte innlegg

Annonse

Har dessverre ikke noe å bidra med. Såvidt jeg skjønner ligger Fora i nordre del av Forolhogna. Selv har jeg forsøkt å finne ut om fiskeforhold, tilgjengelighet etc i området rundt Kvikne, bl.a. den ikke lakseførende del av Orkla samt de mange vann og tjønn innover i fjellet, men også her er det lite informasjon å finne, bortsett fra at jeg vet det skal være en del "smultronställen" der.

Mht Fora, vet du om den går den i kulturlandskap eller er det litt mer villmarkspreg i fiske-interessante deler av elva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis, du kjenner mekanismen. Ingen har svart, altså et kjempeområde :lol: Trodde ellers du fant et superområde nå i sommer jeg.. he he... 8)

Det kan også være et uttrykk for at ingen - iallefall nesten ingen - vet eller bryr seg om det - mht innlandsfiskeressurser er dette noe som lokalbefolkningen mange steder gir blaffen i, hvis det ikke går anadromfisk i et vassdrag, da. :?

Hvilket kjempeområde var det han hadde funnet, sa du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid bruk for nye gode områder. Fant noe i ei brosjyre fra et fjellstyre om at Fora egner seg til fluefiske, men om fisken er 100g eller 500 har jeg ikke funnet ut noe om. Og klart, ingen svar gjør meg nyskjerrig.. Må kanskje sette av et par dager til sommeren, på vei til fjorårets hemmelige sted..

Områdene rundt Fora har ellers mye laksefiske, så det kan nok tenkes at vanlig innlandsfiske her blir oversett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.