Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplass på vinteren


Andso89

Anbefalte innlegg

Annonse
Andso89 skrev (1 time siden):

Man er vel uansett avhengig av å få festet løkkene nærmest teltet med plugger?

Nei. Ikke nødvendigvis. Du kan forlenge disse med barduner og stramme opp mot f.eks steiner, dvergbjørk eller annet som sitter fast....


Noen varianter av disse lar seg også skru ned i frossen bakke.... https://www.google.com/search?q=ice+tent+pegs&rlz=1C1GCEU_noNO974NO974&sxsrf=ALiCzsZFN1B90eYp2Jz5_F5-Z5LPK7xDdg:1663681874754&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjJrKf5waP6AhXssIsKHXoCAIIQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1920&bih=912&dpr=1
 

Endret av Espen Ørud
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andso89 skrev (3 timer siden):

Man er vel uansett avhengig av å få festet løkkene nærmest teltet med plugger?

Kommer an på teltet, og været. Jeg fester stort sett mitt HB unna med 4 barduner.

Men nært teltet fungerer jo spiker og skruer som jeg nevnte, evt. steiner om man surrer litt line på pluggfestene. Det gjør jeg ofte når jeg camper på svaberg langs kysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (22 timer siden):

At man ikke setter teltet på snø når det er snø tror jeg rett og slett må være en genfeil ;-) 

Enig! Grunnen til at det er barflekker om vinteren er som regel at vinden har blåst det snøfritt..

På vårsnø kan jeg velge bare rabber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (32 minutter siden):

Ja, til og med i bratte skråninger om det er nok snø (og man har en spade). Eller utpå sjøer og tjern. Og vannet ligger på fryselager rett utenfor døra, så bare å koke snøen så mør at den kan drikkes.

Jeg er for det meste på helgeturer, da har jeg med isbor. Ikke noe aktiv isfisker, men et hull i forteltet er fint tidsfordriv når været er dårlig og dagene korte.  Er heller ingen ulempe å koke vann istede for å smelte snø, mindre fyring av brenner i teltet 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faun skrev (14 timer siden):

Jeg er for det meste på helgeturer, da har jeg med isbor. Ikke noe aktiv isfisker, men et hull i forteltet er fint tidsfordriv når været er dårlig og dagene korte.  Er heller ingen ulempe å koke vann istede for å smelte snø, mindre fyring av brenner i teltet 😊

Telt med innlagt vann er luksus! Ikke snakk høyt om det, for da kommer futen og banker på teltdøra for å innkreve vannavgift. Kanskje må du skatte av fordelen også siden alle andre ikke har innlagt vann og du dermed har en fordel. 😁

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig vintertelting på snø bedst! Man kan grave sittegrop i fortelt ("kuldegrop" for noen), så man kan sitte opprett. Ikke noe gjørme eller boss inn i teltet. Og som sagt kan man telte nesten overalt. Pent og rensligt!

Elgen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.