Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mye luft packraft


torese

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg blåser med munnen etter pumpa eller pumpesekken har gjort sitt, helt til jeg ikke klarer å blåse inn mer. Etter det legger jeg raften på vannet en stund sånn at det kalde vannet krymper lufta i raften, for så å ta en ny runde med blåsing. Da er jeg sikker på at den forblir stabil mens jeg er på vannet. Hvorvidt det er nok til at den holder formen med veldig mye vekt i vet jeg ikke. Du kan eventuelt kontakte produsenten av din raft og høre om de har en verdi for maks trykk som er anbefalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg etterfyller med munn, til den er hard, som de over. Gjerne så slik at den er spenstig.

Når du etterfyller pga nedkjøling, er det også viktig å slippe ut litt luft dersom packraften blir liggende i solen på land. Luft utvider og trekker seg ganske mye sammen etter temperaturen...

MSR oppgir maks trykk som packraftene er laget for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torese skrev (8 timer siden):

Jeg fyller etter med munnen men hvor mye luft skal den ha for å for at en litt tyngre ikke skal få en slik v form under padling. Så mye luft man tør eller litt ekstra. 

Tore

Det gjør jeg også, først pumpa til en hører at den ikke gir så mye mer, så ett par innblåsinger med munnen. Mens pumpa jobber, rigges fiskestenger etc

 

latitude9A50D10D-3017-4BAC-8E3F-812E21270428.thumb.jpeg.35870d3ffb4a2a2cd092cbac60157ce8.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.