Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakkremmer til Gregory pro 95


TomasF

Anbefalte innlegg

Annonse

Hvor brede er de? På min Osprey Krestrel 48 har jeg byttet til denne (den grønne som er 15 mm bred): https://www.biltema.no/fritid/reise/ryggsekker/pakkereimer-2-stk-2000036118

Da kunne jeg gjenbruke både festet i bunnen og lukkemekanismen som satt på den originale reima og som jo må passe inn i den andre delen sitter fastsydd i sekken (jeg fjernet altså lukkemekanismen på den nye grønne reima og byttet til "hannkontakten" fra originalen i stedet, så jeg slapp å sy noe som helst).

Hannkontakten fra den gamle er her satt over på den nye grønne reima. Hunnkontakten kunne da beholdes.

IMG_20220912_200739.thumb.jpg.d97df8c62ce09dbc7a29ba9efecc92cf.jpg

 

Den nye reima var like berd som den gamle, så jeg kunne bruke den originale spenna i bunnen av sekken.

IMG_20220912_200708.thumb.jpg.16da4694c764fff9c51a3051a3e3e399.jpg

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diger Jotne skrev (2 timer siden):

bitte liten OT, er det noen som vet hvor jeg får tak på de "gode gamle" feste stroppene som er røde, hvite og blå? ofte brukt på ski i før i tiden. Er vel laga av bomull kanskje?

Norgesreima lages av Amundsen Sport, om det er eksakt den samme som den gamle, eller en ny som ser lik ut vet jeg ikke.

Du kan kanskje også tråle finn.no etter noen som selger tilårskomne ski stroppet med reimene.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian V. skrev (På 17.9.2022 den 14.44):

Vet du lengden på disse? Kan ikke se at de oppgir mål noe sted - noe som er litt underlig for et sånt produkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindgjenger skrev (21 timer siden):

Vet du lengden på disse? Kan ikke se at de oppgir mål noe sted - noe som er litt underlig for et sånt produkt...

https://fstopgear.com/index.php/products/accessories/gatekeeper-straps
Weight: .03kgs (.07lbs)
Dimensions (in): 24.5 length x 1 width 
Dimensions (cm): 62 length x 2.5 width


Måler mine til 65cm som max lengde, fra feste til feste. Jeg har den gamle typen.
Mine går hvertfall rundt Bamse-liggeunderlag, med mer å gå på, så her har lengden aldri vært noe problem. Man sparer jo lengde nettopp på måten de er laget, så man slipper reimer som er langt over metern.

Endret av Kristian V.
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian V. skrev (15 minutter siden):

https://fstopgear.com/index.php/products/accessories/gatekeeper-straps
Weight: .03kgs (.07lbs)
Dimensions (in): 24.5 length x 1 width 
Dimensions (cm): 62 length x 2.5 width


Måler mine til 65cm som max lengde, fra feste til feste. Jeg har den gamle typen.
Mine går hvertfall rundt Bamse-liggeunderlag, med mer å gå på, så her har lengden aldri vært noe problem. Man sparer jo lengde nettopp på måten de er laget, så man slipper reimer som er langt over metern.

Men har Gregory-sekken noen steder disse reimene kan festes da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (Akkurat nå):

Men har Gregory-sekken noen steder disse reimene kan festes da?

Det må jo de som eier sekkene ha kontroll på...

Jeg bruker mine F-stop reimer på 2 Fjällräven-sekker, Kajka og Abisko Friluft, og ikke noe problem der hverfall, hverken med fester eller å feste på eksisterende reimer med bredde opp til 25mm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian V. skrev (30 minutter siden):

Trenger ikke bilde av sekken, jeg sjekket faktisk hvordan den så ut før jeg postet mitt første innlegg.

Poster du nå fordi du er uenig, eller hva er tanken?

Spørsmålet til trådstarter gjaldt vel denne sekken. Det var ingen andre tanker bak det.

Egentlig tullete å lage sekker der man ikke har fester til ekstra reimer. Jeg har en selv (Osprety Xenith 88) og er "litt" irritert over akkurat det. Har vurdert å lage noen selv (kanskje også en løsning for trådstarter).

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å klippe reimene og få sydd på forlengere av reimene. Slik at man kan bruke spennene på ryggsekken. Leiter er firma som kan utføre dette. Kanskje noen har tips til hvem som er flink til å sy med sterk tråd som tåler slitasje. Bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomasF skrev (Akkurat nå):

Jeg vurderer å klippe reimene og få sydd på forlengere av reimene. Slik at man kan bruke spennene på ryggsekken. Leiter er firma som kan utføre dette. Kanskje noen har tips til hvem som er flink til å sy med sterk tråd som tåler slitasje. Bor i Oslo.

Hør med Majorstua systudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian V. skrev (På 17.9.2022 den 14.44):

Jeg har også blitt en misjonær for disse stroppene etter at du først tipset meg om det :D Geniale på Kajka-sekkene mine, men vel så kompatibelt med det aller meste annet av sekker.

Det burde være fullt mulig å bruke disse på Gregory-sekken til trådstarter også, ut i fra bildene over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var innom Oslo Sportslager. Det viser seg at det er 4 løkker på fremsiden av sekken. Der kan man feste liggeunderlag. Han sa også ved å bruke brettbare liggeunderlag tar de mindre plass, og remmene er lange nok. Jeg brukte Mammut extreme. Har nettop kjøp  Exped liggeunderlag med dun, jeg trenger ikke så bra isolert liggeunderlag. Blir vel kjøp av et nytt liggeunderlag på Oslo Sportslager istedet.

Endret av TomasF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.