Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjällräven VIDDA PRO (jakke, bukse)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Da skal et nytt sett inn, og lurer på om noen har erfaringer fra VIDDA PRO jakke og/eller buksen?
Lurer på å kjøpe begge deler inn. 
Jeg liker ikke turklær som er tettinnsittende på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg oppfatter passformen på buksene som romslig, men så er jeg langt og ikke så omfangsrik. Siden G1000 er et ganske tett stoff, særlig om man impregnerer det, gikk jeg for Ventilated-utgaven med lufteglidelåser på utsiden av lårene. Er veldig fornøyd med luftinga, litt mindre fornøyd med å ha lårlommer foran (noe de nødvendigvis må være for å få plass til glidelåsene). På høyrebeinet stopper lomma en cm over forsterkning på kneet, så ser for meg at det kan bli en svakhet med tida - altså for stoffet i "glippa" mellom de to sømmene.

Men alt i alt er jeg fornøyd med dem til fjellbruk, og forsåvidt til vinterbruk i lavlandet.

Jakka har jeg ingen erfaring med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Vidda Pro-bukse daglig på jobb, og mye på tur - Har vel 5stk nå og det er min favorittbukse. Snittet på Vidda Pro er ikke tettsittende, som det er på Keb-buksene feks,. Men kommer jo selvsagt litt an på tykkelsen på beina. Men jeg ville prøvd først, man får jo div størrelser, og nå har de 3 forskjellige lengder på beina, short, regular og long. Jeg som er tynn og høy må ha bukse som er smal i livet, og "Long"-utgaven(5cm lenger i beina). Liker og at buksa ligger nedpå skoene.

Alt etter som hvor luftig eller tett man vil ha buksen, så bare vokser man den deretter. Buksen jeg bruker på jobb er vasket så ofte nå at den er veldig myk, luftig og behagelig. Den jeg bruker om vinteren er vokset mye og er derfor stivere i stoffet, mer vannavvisende og ikke så luftig.

Jakken har jeg ikke prøvd. Bruker Keb-jakken eller Singi Trekking shirt istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kanskje den orginale uten ventilasjon kan være bedre funksjonell enn lufting? Har hatt bukse med lommer foran, og føler det kniper om man skal bruke de, kontra sidelommer. Enten det å bare la være å bruke de og gå for ventilasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Vidda Pro og en Keb. Hvert til sitt bruk føler jeg. Bruker Keb i det daglige på vår/sommer/høst til skogsturer, fiske og enkle utflukter. Der er den helt premium. Vidda Pro synes jeg er en helt eventyrlig digg vinterbukse. Evt mot litt røffere miljø. Robust, føler den er ganske motstandsdyktig mot snø og vann. Holder bra på varmen uten å bli klam.

Kan absolutt anbefale begge men for meg er det litt til hvert sitt bruk. Passformen er også som Kristian påpeker litt mer "baggy" på Vidda Pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.