Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjell som ligner på Liadalsnipa, men er litt enklere og litt mindre luftig.


Fjell_

Anbefalte innlegg

Har lenge ønsket å bestige Liadalsnipa på Søre Sunnmøre, men har kommet til at den foreløpig er litt for tøff og luftig. Snakker da om normalruten tur/retur, og ikke over østegga. Jeg trenger trening i litt eksponert terreng, som er litt enklere og litt mindre luftig enn Liadalsnipa, men fremdeles luftig så jeg får øvd meg. Er det noen som kan anbefale noen fjell som ligner litt på Liadalsnipa? 

Kriterier:

-Luftig, men litt mindre luftig enn Liadalsnipa

-Litt enklere terreng, men ikke så mye

Jeg mestrer fint lange turer, det er kun i litt eksponerte partier jeg ikke har fått trent meg i. Jeg er særlig interessert i lignende fjell i Møre og Romsdal, men kan ta i mot tips om fjell som matcher kriteriene jeg har satt opp i hele landet.

mvh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter tråden! Elsker Liadalsnipa, selv om vi avbrøt turen pga litt for mye regn og vått fjell i de litt skumlere partiene.

Herlig med fjelltur som starter SÅ fort. Må definitivt tilbake.

30334213-F38D-411F-9003-2CF4461034D4.jpeg

 

Straumshornet er noe i samme liga uten å være like luftig på vei opp og litt enklere.

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straumshornet, Stokkehornet, Fingeren, Grøtdalstindane, Lisjetinden, Matøskja, Slogen, Hellefjellet (undervurdert), Råna (blandt Sunnmøres topp 3 utsikter?), Kjerringa, Vassdalstinden, runde frå Tverrfjellet/Hestefjellet i Liadalsdalen osv osv osv. Desse har ulik grad av eksponering, men stort sett mindre nedslitt vegatsjon, som gjer at ein opplever å fote seg tryggare enn på "nipå". Kanskje med unntak av Vassdalstinden, der kan det vere noko tørt og rullegrus. Ein av mine favorittar for kveldstur er Kjerringa frå Mosetra og via Ljosadalen. Så ein har å velje mellom. God tur :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.