Gå til innhold
  • Bli medlem

Farvel til et par godt brukte ALFA Impact


REJOHN

Anbefalte innlegg

Endring er aldri kjekt, selv om det er til det bedre.

Det er ikke lett å ta farvel med et skopar som trofast har tjent meg vel i lengre tid. Det var med en viss spenning jeg kjøpte mitt første par med ALFA Impact. Svinedyre sko, men med «garanti» for omtrent det meste...

Lesten var omtrent som på ALFA Walk King og den skoen passer meg svært godt. Det ble derfor ingen stor overraskelse at også Impact passet på foten. Det som skilte litt fra Walk King var at Impact ikke trengte «inngåing». De passet med en gang. Og ga ikke noe ubehag første gang jeg tok skoene i bruk.

Nå, etter nesten tre år, er sålen slitt, og det er et hull fremme på tuppen av gummikanten. Skoene er likevel fortsatt «tørre». Det eneste jeg har gjort med skoene i de årene jeg har brukt disse, er å skifte en skolisse.

Skoene er ikke veldig godt påpasset. De har sjeldent blitt pusset, og blitt ganske røft behandlet. Det har hendt at de har stått til tørk nok så nær ovnen – uten at det viser på læret.

Det er jo nettopp når skoene er utslitt at de er behagelige å bruke. Da passer de foten nærmest perfekt. Det har blitt til at jeg har utsatt og utsatt å tas i bruk et nytt par med Impact, som har ligget klar i eska de kom i.

Det er litt vemodig å pusse skoa for siste gang, og vite at nå – nå er det stopp. Heldigvis skal de få være med på en siste tur. En riktig langtur over flere dager. Det blir et verdig farvel til et trofast par med sko.

 

P9010008.JPG

P9010009.JPG

P9010010.JPG

P9010011.JPG

P9010013.JPG

P9294766.JPG

PB225906.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
KjartanE skrev (15 minutter siden):

Det er jo nå du sender de på service og får beholde den godt inngåtte tøffelfølelsen?

Ny såle og kalosjering så lever de lykkelig i «alle sine dager…»?

Jeg vurderer å sende de inn, men vet av erfaring at når de kommer tilbake, så er de nye Impact alt inngått og de gamle blir liggende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.