Gå til innhold
  • Bli medlem

Dårlig erfaring med kundeservice i BERGANS - flere?


Ellefjell

Anbefalte innlegg

Syns Bergans blir dårligere og dårligere på kundeservice. Slenger dette bare ut her for å høre om det er flere som har gjort den erfaring?

Reklamasjon på material blir ikke godkjent, men de tilby selvsagt reparasjon til en saftig penge. Syns det er helt uhørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Jeg slutta med Bergans når jeg skjønte hvor "bærekraftig" de var. Kjøpte ei jakke på tilbud og den ble kjapt ødelagt pga. et uhell(min skyld).

Jeg spurte om jeg kunne bestille en lapp så jeg kunne lappe jakka selv da det var en liten rift på 2cm. Nei, det kunne de ikke tilby.

Men jeg fikk muligheten til å sende den inn på service da, fordi de selv kunne naturligvis fikse det. Prisen ble ca. 70% av nypris for samme jakka når man la til porto.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navigatøren skrev (1 minutt siden):

Jeg slutta med Bergans når jeg skjønte hvor "bærekraftig" de var. Kjøpte ei jakke på tilbud og den ble kjapt ødelagt pga. et uhell(min skyld).

Jeg spurte om jeg kunne bestille en lapp så jeg kunne lappe jakka selv da det var en liten rift på 2cm. Nei, det kunne de ikke tilby.

Men jeg fikk muligheten til å sende den inn på service da, fordi de selv kunne naturligvis fikse det. Prisen ble ca. 70% av nypris for samme jakka når man la til porto.

 

 

Dette er hårreisende dårlig!!!! Jeg venter fortsatt på min bukse som er revna i sømmen og som de påstår er mer enn 5 år gammel. Tenk å lage noe slik styr, som de kunne ha fiksa i nullkomnanix for "de er jo så flinke"! Nei, ikke bærekraftig BERGANS!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navigatøren skrev (2 timer siden):

Jeg slutta med Bergans når jeg skjønte hvor "bærekraftig" de var. Kjøpte ei jakke på tilbud og den ble kjapt ødelagt pga. et uhell(min skyld).

Jeg spurte om jeg kunne bestille en lapp så jeg kunne lappe jakka selv da det var en liten rift på 2cm. Nei, det kunne de ikke tilby.

Men jeg fikk muligheten til å sende den inn på service da, fordi de selv kunne naturligvis fikse det. Prisen ble ca. 70% av nypris for samme jakka når man la til porto.

 

 

Det der blir et prinsipielt valg. Dersom du skulle sitte og sy på lapper på tekniske plagg på en slik måte at de er tekniske når du er ferdige med å lappe, ville jeg tro du forventet en levelig lønn. I Norsk standard er det mye penger. Derfor er det dyrt å fikse ting her omkring. 

Jeg lappet en Klättermusen Durin som fikk hull etter glør. Nypris 2800. Reperasjonsarbeid: 800,- Det er greit. De veit hva de driver med på Sømhuset og jeg vet jeg kan stole på buksa selv etter den er lappet. 

 

 

Ellefjell skrev (2 timer siden):

Dette er hårreisende dårlig!!!! Jeg venter fortsatt på min bukse som er revna i sømmen og som de påstår er mer enn 5 år gammel. Tenk å lage noe slik styr, som de kunne ha fiksa i nullkomnanix for "de er jo så flinke"! Nei, ikke bærekraftig BERGANS!!! 

Det er fullt mulig at buksen er produsert for fem år siden og ble først solgt til deg for ett år siden. Har du bilder av denne skaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frankdrebin skrev (9 timer siden):

Det der blir et prinsipielt valg. Dersom du skulle sitte og sy på lapper på tekniske plagg på en slik måte at de er tekniske når du er ferdige med å lappe, ville jeg tro du forventet en levelig lønn. I Norsk standard er det mye penger. Derfor er det dyrt å fikse ting her omkring. 

Jeg lappet en Klättermusen Durin som fikk hull etter glør. Nypris 2800. Reperasjonsarbeid: 800,- Det er greit. De veit hva de driver med på Sømhuset og jeg vet jeg kan stole på buksa selv etter den er lappet. 

 

 

Det er fullt mulig at buksen er produsert for fem år siden og ble først solgt til deg for ett år siden. Har du bilder av denne skaden?

ja, jeg har sendt bilder av skaden - og det er nettopp det du sier og dem sier: buksen er produsert for 5 år siden, men solgt i 2018/2019 ...så her skulle de være greie å reparere kostnadsfritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke forstår hvordan i alle dager det der har gått til. Har du hektet deg på noe, eller? Det har jo revnet øverst der . Jeg fikk til en lignende skade en gang da jeg gikk i bestemt ganglag nokså hastig forbi en grein som hektet meg i lårhøyde. Mine 90 kg ville videre. Buksen ville ikke. Slike sømmer er litt kjipe fordi om de svikter på ett sted så går hele sømmen. 
Det var slik jeg drepte mine første dovrefjell classic bukser ihvertfall. Fikk du gratis reparasjon., da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frankdrebin skrev (4 timer siden):

At jeg ikke forstår hvordan i alle dager det der har gått til. Har du hektet deg på noe, eller? Det har jo revnet øverst der . Jeg fikk til en lignende skade en gang da jeg gikk i bestemt ganglag nokså hastig forbi en grein som hektet meg i lårhøyde. Mine 90 kg ville videre. Buksen ville ikke. Slike sømmer er litt kjipe fordi om de svikter på ett sted så går hele sømmen. 
Det var slik jeg drepte mine første dovrefjell classic bukser ihvertfall. Fikk du gratis reparasjon., da?

 

Nettopp...ikke forstår jeg det heller. Buksa er passe og romslig. Jeg har bare bøyd meg ned og så rev dette...en klar svakhet som er blitt over tid...som sagt, så er den noen år gammel men likevel. Slik SKAL i bare skje. Har ikke hekta meg fast i noe nede i skrittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Maken til dårlig oppfølging fra kundeservice BERGANS. 

Dem sitter altså på min bukse som fortsatt er UAVGJORT om det er en reklamasjon.  Sendte dem kjøpsbevis med dato og pris som Dem krevde for å se om buksa er INNAFOR tidsfristen når det gjelder reklamasjon. Og det er den! Men Dem nekter faen meg å godta bekreftelse på at den er kjøpt. Dem vil ha en kassalapp på buksa som er kjøpt i 2018. Da surrer jeg rundt og sørge for at jeg innhente bevis på at den er kjøpt på UNDER 5 år og så godkjenner Dem ikke på bakgrunn av en bekreftelse fra butikken og utskrift fra konto!!

Er så oppgitt!!!

Endret av Ellefjell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aico skrev (3 timer siden):

Bare brukt kundeservicen deres en gang, og det var en usedvanlig positiv opplevelse. Tynt grunnlag og konkludere på, men viser vel bare at det kan vippe begge veier. 

Ja...og hos meg er det jo langt fra "tynt grunnlag"...det er ei eller anna kjerring som har bestemt seg for å gi meg pepper og kose seg ved sin hovmodige kundehåndtering.

Men man kan vel melde slike til forbrukerrådet om man ønsker å fighte...men hvem gidder å ta opp kampen for en reklamasjonssak ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ett par år siden jeg benyttet meg av kundeservicen til Bergans, men har vært strålende fornøyd hver gang jeg har vært i kontakt / benyttet meg av den.

Gratis har de gjort følgende:

Fikk sydd på lissekroker på den første breheim buksa min etter at jeg spurte de om de kunne fikse noe sånt for meg. De sendte meg ferdig frankert plastpose som jeg sendte buksen til de i og så tok det en knapp uke før den lå på posten å ventet på meg. 

De reparerte snurpingen på Bergans tursekken (type barnehage sekk) til ene datteren min da snorstopperen røk / løsnet fra festet i sekken. Samme fremgangsmåte for forsendelse som ovenfor.

De reparerte søm i skritt på breheim buksa etter noen akrobatiske triks i slalåmbakken (nope landet ikke med 10 i stil, eller dvs om det var dødsing jeg deltok i så hadde det nok vært en 9'er) Samme fremgangsmåte for forsendelse som ovenfor.

De byttet glidelås på en "Cecilie Skog jakke" som fusket litt. Samme fremgangsmåte for forsendelse som ovenfor. 

Betalt service:

Skiftet glidelås på en Bergans bomullsanorakk jakke til rimelig penge. Stakk innom Bergans flaggskipbutikken ved rådhuset i Oslo med jakken og hentet den også der når den var ferdig reparert.

 

Så mao totalt motsatt opplevelse enn deg. 

Kjedelig om det du opplever er det nye standarden for kundeservice hos Bergans 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walle skrev (6 timer siden):

Nå er det ett par år siden jeg benyttet meg av kundeservicen til Bergans, men har vært strålende fornøyd hver gang jeg har vært i kontakt / benyttet meg av den.

Gratis har de gjort følgende:

Fikk sydd på lissekroker på den første breheim buksa min etter at jeg spurte de om de kunne fikse noe sånt for meg. De sendte meg ferdig frankert plastpose som jeg sendte buksen til de i og så tok det en knapp uke før den lå på posten å ventet på meg. 

De reparerte snurpingen på Bergans tursekken (type barnehage sekk) til ene datteren min da snorstopperen røk / løsnet fra festet i sekken. Samme fremgangsmåte for forsendelse som ovenfor.

De reparerte søm i skritt på breheim buksa etter noen akrobatiske triks i slalåmbakken (nope landet ikke med 10 i stil, eller dvs om det var dødsing jeg deltok i så hadde det nok vært en 9'er) Samme fremgangsmåte for forsendelse som ovenfor.

De byttet glidelås på en "Cecilie Skog jakke" som fusket litt. Samme fremgangsmåte for forsendelse som ovenfor. 

Betalt service:

Skiftet glidelås på en Bergans bomullsanorakk jakke til rimelig penge. Stakk innom Bergans flaggskipbutikken ved rådhuset i Oslo med jakken og hentet den også der når den var ferdig reparert.

 

Så mao totalt motsatt opplevelse enn deg. 

Kjedelig om det du opplever er det nye standarden for kundeservice hos Bergans 

Når jeg gå gjennom anmeldelser på nett ifm Bergans er de fram til 2020 /21 nesten utelukkende veldig bra, ala det du ref.til. Det jeg opplever har ikke vært før, så DET må nok være den nye standarden. Ingen tilbakemelding i 2022 på FB side til Bergans. Er det tilfeldig, mon tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

UPDATE: trodde etter all den dårlige kommunikasjonen med Bergans at løpet var kjørt. Selveste sjeffen Mette skrev at det ikke godkjennes som reklamasjon da dette var selvforskyldt, noe jeg nektet på.  Så skrev jeg en frustrert anmeldelse på siden til Bergans og spurte om denne kundeservicen er den nye standarden og at jeg er temmelig trist og oppgitt over dette. 

Vipps....DA var reklamasjonen godkjent og man skrev svar på innlegget: "...ser at saken løste seg på EN GOD MÅTE"...LATTERLIG, men jeg klager ikke, fikk som jeg ville OG kan bruke buksa igjen. Det er hovedsaken.

Men folkens: det var en nokså hard kamp.

Endret av Ellefjell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du skulle oppleve dette, og enda mer synd at du måtte gå til skrittet du gjorde før det løste seg. 
Dessverre ser man stadig eksempler på at dette er blitt den nye normen. Er jo en grunn til at "TV2 Hjelper Deg" har holdt det gående såpass lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walle skrev (5 timer siden):

Synd du skulle oppleve dette, og enda mer synd at du måtte gå til skrittet du gjorde før det løste seg. 
Dessverre ser man stadig eksempler på at dette er blitt den nye normen. Er jo en grunn til at "TV2 Hjelper Deg" har holdt det gående såpass lenge.

Kjenner ikke programmet,  hva holder de gående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellefjell skrev (5 timer siden):

Kjenner ikke programmet,  hva holder de gående?

Lønnskostnadene til TV2, for å dekke lønnen til personellet som lager tv-programmet. 

Fra linken nedenfor:

Sitat

Programmet tok opp forbrukerrelaterte spørsmål, i hovedsak klager fra vanlige forbruker. Det inneholdt også diverse tester av teknisk utstyr. Programmet har en konfronterende stil og har som hensikt å hjelpe dem som ikke får det de har krav på som forbruker. Dette gjelder overfor banker, butikker, postordrefirma, forsikringsselskaper og offentlige myndigheter.[1]


https://no.wikipedia.org/wiki/TV_2_hjelper_deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.