Gå til innhold
  • Bli medlem

Er disse utslitt? Bilde av såle.


malinmej

Anbefalte innlegg

Annonse

Disse holder lenge sånn som jeg kan se.

Det er egentlig bare du som kan avgjøre når de blir glatte. Såler uten mønster igjen griper ofte bra på fjell. Men om det er ett tynt sleipt moselag eller litt snø sitter de dårlig uten mønster igjen. På gjørme og røtter er alt glatt.

Så bruk de så lenge de fungerer. Det er ikke sånn at de plutselig blir glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå någon km på grus eller på asfalt om de legat och blivit hårda,första tecken på sulan är sliten är små sprickor och att enstaka dubbar lossnar då kan man ju anv dessa på motionsrundan och köpa nya till vandringstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

malinmej skrev (8 timer siden):

Enig😀. Bruker du de fortsatt? 

Det er nesten ikke til å tro...   Etter to år og med nesten nedslitt såle, så er skoene fortsatt tette, og sålen henger like godt på vått fjell. (ikke like bra i sorpa...)  Selv om Impact er skikkleilg dyre sko, så har de vært "billigere" enn Walk King,  som jeg skiftet etter et år. Da var gore-texen lekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rejhohn

Ser på slitningen att du sliter sulan ojämnt sk överpronation är det så på alla skor så kanske du ska kontakta en ortoped och få en special inlägg för att minska slitage på menisker eller andra leder.

Jag har ett par inlägg med en liten upphöjning under hålfoten för att undvika ´plattfot´de passar ju ej på finskor men anv dessa i skyddsskor.

Går att få ett helt jämnt slitage på sulan och bli av med de flesta felställningar på benen.

Jag har gjort röntgen och rörlighetstester och efter ett träningsprogram av sjukgymnast så helt problemfritt om ej springer på asfalt och går långt med över 30 kg packning,ca 23 kg i år helt problemfritt men kanske delvis pga nya mjuka kängor som tyvärr fick sändas åter pga stort slitage på några dagar.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende at man kan (og tør) diagnostisere folk man ikke har møtt utfra et par såler. 
Alle mine sko er slitt skjevt, enda jeg har utallige timer hos ortoped, fysio og nevrolog. Kanskje jeg heller burde legge ut bilde av sålene mine på internettet.. 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lompa said:

Imponerende at man kan (og tør) diagnostisere folk man ikke har møtt utfra et par såler. 
Alle mine sko er slitt skjevt, enda jeg har utallige timer hos ortoped, fysio og nevrolog. Kanskje jeg heller burde legge ut bilde av sålene mine på internettet.. 

Uten å lage noen diskusjon her så har han vel ikke diagnostisert han. Jeg er i alle fall ikke vant til at råd er det samme som diagnoser. 
 

Et eksempel;
"Har du mye vondt i hodet? I så fall burde du kanskje dra til en lege eller spesialist og få det sjekket så ikke det er noe alvorlig?"
er noe vesentlig annet enn
"Har du mye vondt i hodet? Dette er nok migrene, aneurisme eller hjernesvulst"

Endret av Roaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roaas skrev (1 time siden):

Har du mye vondt i hodet? Dette er nok migrene, aneurisme eller hjernesvulst

Sist jeg fikk vondt i hodet var når jeg tryna på enhjulssykkel uten hjelm. Det er nok heller ikke en diagnose, snarere en syntese (eller analyse alt etter hvilken ende jeg starter i), i hvert fall i det jeg bytter ut "når" med "fordi". "Bruk hjelm" er et råd (godt eller dårlig) som ikke kan sluttes ut fra denne syntesen/analysen, men muligens fra en diagnose. Skal jeg ha en diagnose må jeg faktisk få utredet hvorfor jeg fikk vondt i hodet. Nå er det for sent siden det gikk over etter bare noen sekunder.

Bare en forvirrende ettertanke fra meg...

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.