Gå til innhold
  • Bli medlem

Femundsmarka september


tyr73

Anbefalte innlegg

Hei,ny her. Lurer på å ta en 4-5 dagers tur i Femundsmarka i begynnelsen av september,  tenkte å parkere ved drevsjø eller elgå. Aldri vært i Femundsmarka før så lurte på om noen har noen turforslag? Ørretfiske er hovedmålet, vil gjerne litt vekk fra folk. Takker hvis respons

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I september er vel ikke høytid for turister, så om du holder deg litt i utkanten av de mest brukte stiene er du nok ganske så alene. Det du derimot kan ha i bakhodet er at jakta starter 10 september og at det kan være en god del jegere på tur de første ukene etter den er startet. Men om du går før jakta starter så blir du nok ikke å møte så mye folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (19 timer siden):

Husk å sjekke fredningstida for ørret i Femundsmarka. Den starter 1. september i store deler av området så vidt jeg vet. Det vil typisk stå oppgitt hvor og når det er fredning under fiskeregler når 

1. September til 15. November i elvene.

Sitat:

"Fredning og minstemål: Det er lov å fiske i Femundsmarka hele året. Unntaket er elvefisket, der det er fredning mellom 1. september og 15. november. Minstemålet på ørreten i Røavassdraget er 25 centimeter, og fisk som er mindre enn dette skal settes tilbake igjen. Det anbefales også at en viser måtehold dersom en treffer veldig bra på bettet."

Endret av Martin HJ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin HJ skrev (2 timer siden):

Det anbefales også at en viser måtehold dersom en treffer veldig bra på bettet

Jepp, kom hjem fra 5 dager i Femundsmarka på lørdag, viste stort måtehold og slapp ut igjen en harr, forøvrig den eneste fangsten jeg fikk på hele turen.

  • Liker 1
  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofasliter skrev (2 timer siden):

Jepp, kom hjem fra 5 dager i Femundsmarka på lørdag, viste stort måtehold og slapp ut igjen en harr, forøvrig den eneste fangsten jeg fikk på hele turen.

Høres ut som meg på tur det der mtp fiskelykke 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.