Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin Fenix 7x - Hvilke Kart?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Håper alle har hatt en flott sommer, spørsmål: Har akkurat fått meg en Garmin Fenix 7X Solar, hvilke kart anbefaler dere til denne for sykling og fjellturer?

Ser at det er et kart for hele Europa på klokken, men er dette bra nok? Fungerer det til sykling som vel er det jeg kommer til å gjøre mest?

Da tenker jeg sykkelveier/stier osv...vanlige veier er vel med på de fleste kart? Ser også at man kan laste ned et eget kart for sykling hos Garmin: https://www.garmin.com/nb-NO/p/155338 vil dette fungere på klokken?

Beklager mange spørsmål men er ikke så vant til å bruke kart på elektroniske enheter.

 

Håper på hjelp fra dere :)

Endret av Jan-Erik Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jan-Erik Rasmussen skrev (22 timer siden):

Hei alle sammen!

Håper alle har hatt en flott sommer, spørsmål: Har akkurat fått meg en Garmin Fenix 7X Solar, hvilke kart anbefaler dere til denne for sykling og fjellturer?

Ser at det er et kart for hele Europa på klokken, men er dette bra nok? Fungerer det til sykling som vel er det jeg kommer til å gjøre mest?

Da tenker jeg sykkelveier/stier osv...vanlige veier er vel med på de fleste kart? Ser også at man kan laste ned et eget kart for sykling hos Garmin: https://www.garmin.com/nb-NO/p/155338 vil dette fungere på klokken?

Beklager mange spørsmål men er ikke så vant til å bruke kart på elektroniske enheter.

 

Håper på hjelp fra dere :)

Jeg har samme klokken og vil i grunnen bare anbefale deg å benytte de kartene som er med på klokken i starten. Så ser du etter hvert hvilket behov du har i de aktivitetene du benytter..

Jeg kjøpte kart fra kartmannen og er fornøyd med det, men jeg syns vel personlig at det er så mye å sette seg inn i med klokka, så man bør vel i grunnen lære seg alle funksjonene godt, før man helt ser behovet man kan trenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan-Erik Rasmussen skrev (17 timer siden):

Enig med deg, er vel ikke veldig ofte man går etter klokka i på fjelltur. Men greit å ha i backup og da bør man kanskje lære seg det med de kartene som er på klokka :)

Gikk ikke, men padlet Kvenna etter kartet jeg har på Fenix 2'en min 🖖 (Hadde GPS/Inreach og papirkart i backup)
Synes det er helt topp å orientere seg etter klokka, både når jeg går og padler. 

Det er dog begrenset minne på Fenix 2, så nå i sommer kjøpte jeg Fenix 7X slik at jeg får kart over hele Norge inn på klokka.
Som Kjell Iver, har jeg også kart fra kartmannen, men har til nå kun brukt kartet som fulgte med klokka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.