Gå til innhold
  • Bli medlem

Reperasjon av slange til Primus Multifuel


MacYven

Anbefalte innlegg

Har en eldre Primus Multifuel hvor slangen lekker ved kranen. Sikkert bare en defekt pakning vil eg tro. Se bildet. 

Er det noen som vet om dette er mulig å fikse? Finner ingen åpenbare muligheter å demontere den på.
Alternativet er å kjøpe en ny til 499,-

FEDAA703-0151-43A2-8337-8FCD5CB2A4C2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lars p skrev (2 timer siden):

Kjøp ny. Ikke noe du vil være utrygg på senere . 

Synd du ikke var tidligere ute , primus gav ut gratis deler fra januar og ut mars måned i år. Jeg fikk akkurat den delen du har problem med da...

Ah! Ja, det hadde vært gull. 


Skal prøve å demontere den som @dsk skriver. Skader ikke å prøve, men sikkert lurt å ha en ekstra i bakhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Flere som har hatt samme problem.

Så en video på YouTube angående det der og det viste seg å la seg løses ved å skru av den mutteren, rengjøre der inne og smøre opp O-ringer.

Jeg har et problem der adapteren for kabelen som sitter på pumpen lekker litt og her skiftet jeg O-ring men det virker som aluminiumsinlegget kan være en aning o-rund etter mange års bruk for den lekker fortsatt litt. Denne O-ringen finns ikke i oversikten på deler hos Primus på lik linje som de ringene du eventuelt må skifte men Jernia har løse sorte ringer som er petroliumsbestandige og skal tåle ned til 25 kuldegrader så det kan være et alternativ. Løsning for meg er da å kjøpe ny pumpe. Den nåværende har holdt i 10 år så det er i hvert fall ikke dårlig.

Til syvende og sist så er vel anbefalingen også her at du kjøper en ny slange og heller har den reparerte som reserve da det er essensielt at man har en brenner som er i bra stand hvis man skal bruke den i telt osv.

Pris for ny slange er 350 kr via primus sin svenske side. Mulig at man kan bestille derfra

https://www.primusequipment.com/se/sv-se/friluftskok/reservdelar-tillbehor/hose-w-valve-for-3219778889?v=P731930::7330033731934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.