Gå til innhold
  • Bli medlem

Steikepanne


Anbefalte innlegg

Marius Engelsen skrev (11 timer siden):

Ikke dum den der nei.

Med MSR trillium base blir Simmerlite og Windpro veldig stødig. Men hvis man slipper det, så slipper man det.

Ser man også kan kjøre Gravity på bensin med tilbehøret. Har du forsøkt det?

Jeg har montert forvarmingsskål fra multifuel kit, men ikke fyrt på bensin enn så lenge. Multifuel kit med pumpe og flaske er ofte billigere i innkjøp en kun pumpe (også om man kun trenger en ny pumpe til en annen Primus brenner). Skal prøve med bensin etter hvert.

Har 'serie-stekt' reinsdyrskav til 18 personer med den uten å svi noe som helst. Hadde da gassboksen opp/ned. Det var ikke min stekepanne jeg brukte, så helt eksakt hvilken det var vet jeg ikke, men det var en eller annen standard Primus eller Trangia med non stick.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gravosaur skrev (På 10.8.2022 den 11.02):

Bruker selv Jetboil Summit Skillet og er veldig fornøyd.

Relativt tykk bunn, så synes selv at den sprer varmen godt. Den eier dog en del, 300g ish.

Har samme og er tilsvarende fornøyd. Har også en Primus Campfire panne 25cm som jeg også syns er bra - den er riktignok litt tung for å bære med seg, men flott til mer glamping-pregede turer hvor en kanskje er flere på tur også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ei standard stålpanne som jeg behandler med matolje og varme for å få et supert anti-stick-belegg. Dessverre vet jeg ikke hvor man får tak i denne lenger, men det er ei helt enkel standard stålpanne av enkleste og billigste slag. Jeg vasker den ved å koke den ut etter bruk. Vanligvis holder det da å bruke en enkel svamp. Jeg bruker ikke såpe. Med ujevne mellomrom har jeg i litt matolje og fornyer belegget ved å varme den opp til det ryker, tørke av det overflødige (forsiktig, varmt!) og la panna avkjøle seg før jeg pakker den ned. Da er den klar til bruk. Panna bruker jeg på alle mulige varmekilder, rødsprit, gass, primus, bål...

IMG_20210102_153214_DxO_900.jpg.a66626b6a5ac68a537bd61de266696a3.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (På 10.8.2022 den 10.48):

Ikke dum den der nei.

Med MSR trillium base blir Simmerlite og Windpro veldig stødig. Men hvis man slipper det, så slipper man det.

Ser man også kan kjøre Gravity på bensin med tilbehøret. Har du forsøkt det?

Jeg har ikke langtidstestet Gravity på bensin, men det har funket bra de få gangene jeg har brukt den med multifuelkitet (er med som backup på vinterturer). Den eneste modifiseringen du gjør er å feste en forvarmingsplate under inntaket, samt skifte dyse, som er en meget enkel operasjon. Forøvrig veldig fornøyd med Gravity. Stort brennerhode, lavt tyngdepunkt og veldig stødig med sine fire ben. Eneste minus er veldig trang oppbevaringspose. Veldig kronglete å pakke ned.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.