Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettpakke høyfjelltur Troms-Finnmark


Flyalf

Anbefalte innlegg

Annonse
Flyalf skrev (51 minutter siden):

Litt løst og fast og litt om utstyr fra fisketur Troms-Finnmark. Hørrer gjerne om forslag til annet utstyr eller lignende erfaringer :-)

https://flyalfscreek.wordpress.com/2022/08/02/lightweight-hiking-outfit-lettpakke-fjelltur/

Har sett litt på det teltet, men synes duken k vestibylen ikke går langt nok ned mot bakken på bilder. Mye trekk og eller flassing i vind? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (1 time siden):

Har sett litt på det teltet, men synes duken k vestibylen ikke går langt nok ned mot bakken på bilder. Mye trekk og eller flassing i vind? 

Ved mye vind senkes "teltstangen" og ytterduk trekkes ned til bakken. Men jeg har alltid hatt problemet med at telt har for lite lufting, aldri det motsatte :-) Derfor har jeg for lenge siden gått bort fra nordiske badstu-telt og hatt telt utviklet over-there.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyalf skrev (1 time siden):

Ved mye vind senkes "teltstangen" og ytterduk trekkes ned til bakken. Men jeg har alltid hatt problemet med at telt har for lite lufting, aldri det motsatte :-) Derfor har jeg for lenge siden gått bort fra nordiske badstu-telt og hatt telt utviklet over-there.

Befinner meg ofte på luftige plasser så har egentlig opplevd det motsatte. Prøvde meg på et Tarptent Protrail men der ble det for mye gjennomtrekk. Moment er egentlig det neste på «prøvelista» men er litt stort/tungt. Men de holder på å lage nytt og spennende i Ultra så kanskje det blir tingen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.