Gå til innhold
  • Bli medlem

Første turen etter Coronasykdom.


REJOHN

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har skrevet litt om det i en annen tråd, men jeg var helt marober etter corona. Ble fort andpusten, ved lav puls, og ble kvalm når pulsen gikk opp. Selv en måned etter at sykdommen tilsynelatende var ute av kroppen slet jeg når jeg anstrengte kroppen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det lønner seg å høre på legen. Det som går for en kan være svært skadelig for en annen og det er kanskje litt av problemet med corona og andre sykdommer. Generelt må legen si at man skal ta det med ro etter alvorlig sykdom selv om det kanskje ikke gjelder for alle (men de fleste). Han kan garantert finne dokumentasjon på dette. Det som er værre er at enkelte kan ha to diagnoser og disse i kombinasjon kan bli ganske kjedelig om man starter for tidlig. Udiagnostisert hjertefeil og for tidlig start med trening etter sykdom kan kanskje være det som tipper skalaen i feil retning for eksempel. Startet selv trening 2 uker etter corona og fikk puls 180 etter noen minutter. Etter to timer hadde pulsen fortsatt ikke gått ned. Det var en skremmende opplevelse og jeg avsluttet treningen ganske raskt. En uke senere var alt som normalt. 

Tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torese skrev (1 time siden):

Tror nok det lønner seg å høre på legen.

Det er første bud når jeg blir syk, men det hender dessverre ofte at legene "ikke helt vet" som for eksempel da de tok feil med noe så vanlig som magesår, ellet hva med egg og kolesterol, eller hva med de forskjellige fett-typene, og min egen kjepphest vann, (som ikke trenges før en blir tørst), eller hva med råd for sener og muskler, hvor "andre" mener rådene er helt feil.

(Jeg kan jo ta med rygg og knær, som ikke lenger blir operert i like stor grad som før, da operasjon ikke gir bedre resultat enn ingen behandling....)

 

Jeg tror nok at en del råd fra legene er ment å hindre risiko og er ikke en del av behandlinge . men "for sikkerhets skyld...", og spør derfor om det finnes noen forsking bak rådet om å ta det med ro etter en influensa/korona eller forkjølelse.

For min del har ikke merket at det påvirker negativt å ta seg ut rett etter en sykdomperiode, om jeg føler det er riktig å ta en tur eller å trene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.