Gå til innhold
  • Bli medlem

Biltema gassboks med dårlig gjeng


vertrni

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd det samme: jeg kjøpte to gassboks 300g fra Biltema for noen dager siden. Begge to kan ikke skrues på:

- Pocket Rocket

- Whisperlite gassbrenner

- Trangia gassbrenner.

Med disse brennere har jeg aldri før hatt problemer med å skrue gassbokser fra Primus, Ugas eller Coleman.

Jeg har to utslitte gassbrennere (Aliexpress) og på disse kan jeg skrue de nye gassboksene.

Med gamle Biltema gassbokser hadde jeg ikke problemer. Jeg ser at det var før boks med 230 gram, og at de nye bokser har 300gram.

 

Endret av vertrni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd problem med de nye boksene til Biltema. Fikk til å skru de på, men man får ikke til å slippe ut gass da nåla i brenneren ikke presser langt nok ned? De har fått nytt design siste halvåret en gang. Jeg har noen gamle bokser og tilgang på de nye. Ironisk nok fungerer ikke de nye Biltemaboksene med Biltema sin "egen" brenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
StianEilert skrev (På 26.1.2023 den 12.06):

Har samme problemet med de nye gassboksene fra Biltema, så vil ikke anbefale å kjøpe gass fra Biltema for det kan ødelegge for fjellturen. 

Mvh Stian E

Hadde ikke tatt vare på kvittering så da ble bytte uaktuelt, er ikke imponert over Biltema. På bildene vises feilen på 300g boksene.

0C5C7874-7413-4E5A-B035-31599E0DDD55.jpeg

101906F2-360F-4FDB-981B-42DFE59B36CC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å se at 300g boksen har gjengene lenger ned. Jeg vet ikke om det er nok i det tilfelle å ta bort den svarte gummiskiva på ventilen på bildet under, men det hjalp meg en gang for lenge siden, siden har den aldri kommet på, og det lekker ikke gass.

gasskobling.jpeg

Endret av dsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, StianEilert said:

Hadde ikke tatt vare på kvittering så da ble bytte uaktuelt, er ikke imponert over Biltema. På bildene vises feilen på 300g boksene.

0C5C7874-7413-4E5A-B035-31599E0DDD55.jpeg

101906F2-360F-4FDB-981B-42DFE59B36CC.jpeg

Hei, du skal ikke bytte du skal reklamere og biltema har ikke en dritt de skal si på det. Det eneste du trenger å gjøre for å reklamere er å sannsynliggjøre at kjøpet ble utført hos biltema.

Og når det står biltema på boksen så er det godt nok. Her bryter biltema loven og du kan bare gi dem klar beskjed om å ta seg en bolle. Og det vet de veldig godt. Dette er nok bare en uerfaren idiot som stod i kassen. Så prøv å kontakte biltema sin kundeservice per epost i stedet så skal du se at dette løser seg umiddelbart.

 

Men hvis det ikke gjør det så går du via forbrukerrådet så vil de med en gang være behjelpelige for dette er en sak de vil tape hvis du tar den videre. Og da koster det dem 5-10 000 kroner i saksbehandling.

Endret av Gabs88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige gjenger på 300g boksene mine. Treige gjenger, måtte bruke vannpumpetang for å få skrudd til. Tok med en brenner og demonstrerte feilen.
Gikk helt greit å levere tilbake. Ventilen på 300g boksene sitter i tillegg for lavt, slik at noen brennere ikke fungerer.

Prøvde noen 300g bokser i hyllen på BT, alle hadde samme problem. 450g boksene fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, men ikke imponert av svaret fra kundesentret.

Fint ferdig med Biltema.

 

Sent: tirsdag 14. februar 2023 11:09
To: Kundservice Norge <[email protected]>
Subject: Reklamasjon 300G gassbokser

Hei jeg har kjøpt 2 stk. 300g gassbokser Art 17-976, har prøvd disse på 3 ulike gassprimusser og på en gass varmer, men får ikke gass ut av disse da selve skru hode på toppen er lavere en det som er normalt på gassbokser av denne typen. Har tidligere god erfaring mer deres gass bokser. 

Har prøvd å få byttet disse ved Biltema Tromsø men de aksepterer ikke bytte uten kvittering, så jeg henvender meg til dere om dette for dette er en reklamasjon på et produkt som ikke virker til sin hensikt.

mener at dere også må vurdere å trekke disse fra deres sortiment da det er mange som vil få ødelagt ferie/fjelltur på dette. 

Legger ved bilder for å vise hva som er problemet øverste bilde er problem boksene 300g underst er en 450g boks som virker som normalt.

 

Får følgene svar:

FraKundservice Norge

TilStian 

DatoI dag 11:35

Hei Stian

Ta gjerne med deg produktet du skal reklamere på sammen med bankutskrift slik at varehuset får sett på den og vurdert en retur. Bankutskrift eller kvittering på fremvises for at varehuset skal vurdere dette.

(Har ikke kvittering og butikken aksepterer ikke bankutskrift)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstremt stor forskjell på servicenivået på de ulike Biltema-filialene. Jeg er f. eks veldig godt fornøyd med Skjetten utenfor Oslo, mens jeg kjører fort forbi Alnabru. Der handler jeg bare hvis Skjetten ikke har det jeg skal ha, og jeg ikke får det hos en annen butikk, men ikke si det til noen for da blir det sikker mere kø på Skjetten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boksen er vel brandet Biltema, så det er hevet over enhver tvil at den er kjøpt i ett eller annet Biltema varehus...

Den aktuelle boksen er ett relativt nytt tilskudd i sortimentet (ett år kanskje?), det betyr også at den er nødt til å være kjøpt for mindre enn to år siden. De vil de også kunne se av artikkelhistorikken hvis de vil..

Så hvorfor de i alle dager ønsker å dra kvittering kortet, er ganske uforstålig. Det er også et produkt som man forventer skal virke, og ikke normalt sparer på kvitteringen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/14/2023 at 11:16 PM, StianEilert said:

Takk for tipset, men ikke imponert av svaret fra kundesentret.

Fint ferdig med Biltema.

 

Sent: tirsdag 14. februar 2023 11:09
To: Kundservice Norge <[email protected]>
Subject: Reklamasjon 300G gassbokser

Hei jeg har kjøpt 2 stk. 300g gassbokser Art 17-976, har prøvd disse på 3 ulike gassprimusser og på en gass varmer, men får ikke gass ut av disse da selve skru hode på toppen er lavere en det som er normalt på gassbokser av denne typen. Har tidligere god erfaring mer deres gass bokser. 

Har prøvd å få byttet disse ved Biltema Tromsø men de aksepterer ikke bytte uten kvittering, så jeg henvender meg til dere om dette for dette er en reklamasjon på et produkt som ikke virker til sin hensikt.

mener at dere også må vurdere å trekke disse fra deres sortiment da det er mange som vil få ødelagt ferie/fjelltur på dette. 

Legger ved bilder for å vise hva som er problemet øverste bilde er problem boksene 300g underst er en 450g boks som virker som normalt.

 

Får følgene svar:

FraKundservice Norge

TilStian 

DatoI dag 11:35

Hei Stian

Ta gjerne med deg produktet du skal reklamere på sammen med bankutskrift slik at varehuset får sett på den og vurdert en retur. Bankutskrift eller kvittering på fremvises for at varehuset skal vurdere dette.

(Har ikke kvittering og butikken aksepterer ikke bankutskrift)

 

Butikken skal akseptere bankutskift, de kan da finne kvitteringen selv.

 

Hvis du har bankutskriften og butikken nekter å akseptere dette, så svarer du kundeservice med at butikken nekter å akseptere bankutskriften. Og at det hadde vert fint om at kundeservice informerte butikken om at de gjør feil på dette området.

 

Og når det står biltema på boksen har biltema lite de skulle ha sagt uansett. Du kan sannsynliggjøre kjøpet med det i seg selv. Og det går an å klage via forbrukerrådet hvis de nekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.