Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur på Østlandet


Kristinb

Anbefalte innlegg

Annonse

Hulderheimen.

Der er det små krypinn som står åpne hele året unntatt i jakta, mener att det er 12 stk. som eies av fjellstyret. Vi har vert innom 4 stk. de har vert helt greie. Ingen mat på disse kun en ovn og litt ved. DNT har også flere hytter i området så har du nøkkel kan du bruke dem der er det mat, selvbetjening.

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldreheimen (Gausdal Vestfjell) er et svært godt forslag, og i begynnelsen av februar er det lite folk der. Det er en stubb å gå inn til hyttene fra vei, noe som kan være litt dumt for en kort tur. Men går du fra Lenningen er det veldig greit å gå til Skjelbredbua evt Reinsjøhytta.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Trenger noen tips for en 3-dagers skitur i fjellheimen. Dovrefjell og Rondane er ikke aktuelt. Har lyst på hytte-til-hytte tur, men mange steder har stengt i begynnelsen av februar. Jeg er åpen for alle forslag!

Takk for gode tips - Huldreheimen høres bra ut. Ukjent område for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Jeg liker også Gausdal Vestfjell veldig godt og det er både DNT hytter og "romantiske" fjellstyrehytter, hvor de fleste er åpne unntatt i jakten. Området er "åpent" hele året.

Men sjekk på kart og på fjelstyrene sin www. side, evt pr. tlf. til lokale styret. For fjellstyrehyttene på Espedalsida er stengt med nøkkel, som kan hentes i Espedalen. Det er jo litt langt å gå tilbake efter den!! Surt å stå utenfor en låst hytte på vinteren- kanskje også litt skummelt!

Jeg er gått in fre Espedalen, Finnbølesetra, til Storhøliseter på kvelden. Det er helt OK.

Bortsett fra at Storhøli er vansekleg å få varm med en diger sprekk i døra og en besynderleg plasering av ovnen ved døra, så all varmen forsvinner ut!

Fjellstyrehyttene på Valdresida er stort sett ulåst! Sjekk kommunegrensen på kartet den er en eller annen plass oppe midtfjells. Låst på Espedalsida og åpne på Valdressida.

Ringebu - Øyerfjell er også "åpent" hele året med både DNT hytter og fjellstyrehytter. Sjekk også disse! For noen er bare til bruk for lokale gjeterlaget og derfor låst! På Ringebufjell nord går det på vinteren ofte store reinflokker! Fint å sjå!

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.