Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellsko for smale føtter med GOD demping i HALV størrelser


Chris B.

Anbefalte innlegg

Har i mange år brukt Alfa Bever Pro jaktstøvler og er nå på mitt 3 par. Da jeg byttet ut det første paret merket jeg raskt at noe ikke stemte helt. Tærne buttet i front når jeg gikk nedover. Jeg kontaktet Alfa som presiserte at de ikke hadde endret lengden på størrelsene, men tå-rommet kunne være en anelse mindre enn i første versjon. Jeg kjøpte deretter størrelse 43, men disse kjippet og ble for store for mine føtter. Jeg ligger og sever akkurat mellom to størrelser, 42-43.

Og prøve å finne høye fjellsko i skinn i halvstørrelser har vist seg å være en stor utfordring.

Jeg har til nå bare funnet én type som kan være interessant, dog lave sko. Scarpa Kinsesis Pro. Disse kommer i 42,5 og har hva Scarpa kaller et større tåvolum tilpasst den mannlige foten.

Har noen erfaringer med disse skoene eller har andre tips til fjellsko i skinn som kan passe?

Har også behov for god demping i skoene, men dette kan løses med innleggssåler.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Jeg har Scarpa R-Evolution Pro i 42,5.  Disse er ikke i glatt skinn, men kan absolutt anbefales. Ser dessverre ut som "Pro" er vanskelig å få tak i for tiden, Scarpa har gode sko som passer meg, og Kinesis ser virkelig bra ut. Jeg har så vidt prøvd de og tenker det blir neste innkjøp når det dukker opp et godt tilbud.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.