Gå til innhold
  • Bli medlem

Fottur Brøttem til Røros


Frank Jensen

Anbefalte innlegg

Annonse
Frank Jensen skrev (7 minutter siden):

Jeg og datteren skal gå fra Brøttem i Klæbu til Røros i August. Noen som har gått ruta på sommeren før og har forslag til rute. Tenker å bruke en uke på turen.

Jeg mener det skal ligge en turrapport her inne på forumet fra en som har fullført mye av den turen.
Har forøvrig tenkt på nesten samme tur, da fra Trondheim til Budal. Men mye gjennom de samme områdene som en rute til Røros vil ligge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 Jeg og en kompis skal starte på den turen til helga faktisk, å var på kaffebesøk til en som har gått ruta før, hvor vi tok notater.

 

Jeg er fra Brøttem, så er veldig kjent på Brungmarka hvis du trenger tips. Anbefaler å gå til Vika, og følge stien som går til Eidstuvollen, deretter veien så langt sør den går.

Vi skal gå til Tangvollsjøen - Rensfjellet - Gråfjellet - Kvenntjenna - Vevåtjønna - Litjbælingsjøen - Storbælingsjøen - Rundt nordsiden av Bukkhåmmåren - Grotjønnan - Skjellåtjønnan - så minste motstandsvei til DNTstien mot Kjølihytta - Killingdalsgruva - Jo-Olsavollen - Glåmos - Enarsvola-Kjerkgata.

 

 

 

thumbnail_image0.thumb.jpg.b3fed6045e40c28082ac4be71eb8bcb2.jpg

Endret av Kai Andreas Sørum Øgaard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.