Gå til innhold
  • Bli medlem

Vaude Space XT 4


Temte

Anbefalte innlegg

Vurderer nytt telt til familie på 4 med hund.  Bruk til kortere turer i skog, men også noen turer litt høyere opp i fjellet. Jeg veit det er mange tråder om telt her inne, men fant ingen som nevnte Vaude Space XT 4. er det noen som har erfaring med det?

Grunnen til at jeg vurderer dette er at jeg ønsker kuppel siden det er selvstående (i hvertfall når det ikke blåser noe særlig), det har et fortelt som ser ganske romslig ut og det er lavt nok til at det ikke er for utsatt for vind i fjellet.

Andre kuppeltelt har ofte så små fortelt at det kan bli vanskelig å få plass til bagasje og hund der, og da må jeg fort opp i størrelse. Typisk MSR Habitude 6. Det er jo veldig romslig, men veier litt mer og høyden (195 cm) gjør at jeg er litt skeptisk til å ta det opp i fjellet hvnår det er fare for vind.

Noen som har erfaringer med disse 2 teltene som de ønsker å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke erfaring med akkura de 2 teltene du vurderer, men har 2 andre Vaude kuppeltelt. Det ene er et 3 manns Vaude invenio ul 3 og det andre er Vaude space seamless 1-2. 

Jeg er veldig fornøyd med begge teltene. Kvaliteten er meget god med gjennomtenkte og funksjonelle løsninger. Jeg har beholdt begge teltene men solgt både helsport- og fjellreventeltene mine. 

En god men undervurdert produsent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.