Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag


Ma84

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt liggeunderlag til å ha i telt i marka… har sett på Exped DownMat 9 M eller Exped Synmat 3-D 7 M men det er vanskelig å bestemme seg! Har også sett på LW underlaga men i et ett-manns helsport telt frykter jeg for plassen. Tyngden har også mye å si! (Særlig når man bør få plass til sekk og utstyr) 

men noen som har noe tips hva som er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ma84 skrev (10 timer siden):

Hei! Tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt liggeunderlag til å ha i telt i marka… har sett på Exped DownMat 9 M eller Exped Synmat 3-D 7 M men det er vanskelig å bestemme seg! Har også sett på LW underlaga men i et ett-manns helsport telt frykter jeg for plassen. Tyngden har også mye å si! (Særlig når man bør få plass til sekk og utstyr) 

men noen som har noe tips hva som er best?

Thermarest x-lite er lettere om vekten spiller en rolle. Hadde en synmat i standard størrelse men den føltes både liten og ukomfortabel. Nå bruker jeg selvoppblåsbar eller skum da jeg har konkludert med at dette sover jeg bedre på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rygg liker exped Mw eller LW bedre enn Xtherm. (Altså, må være brede («wide»).

Synmat 7/ synmat 3D 7 er ett fett, ta den du får billigst. Må du ha den ekstra isolasjonen Downmat gir så pass på at du fordeler dunet god og ikke får fukt i underlaget.

Men jeg vurderer å prøve sea to summit, for jeg sover ikke lengre så godt på tur…

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.