Gå til innhold
  • Bli medlem

Durston X-Mid 1P og 2P Solid selges idag Kl 17 fra Kaviso. Fraktmetode?


Terje Hav

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale fraktmåte, USPS eller FEDEX (tror jeg det var)?

Jeg klusset med å legge inn VISA, måtte bestille og sjekke ut, da fikk jeg endelig lagt inn VISA (velg husk meg!).
Kansellerte så dummybestillingen, så nå er jeg klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Terje Hav skrev (7 minutter siden):

Noen som kan anbefale fraktmåte, USPS eller FEDEX (tror jeg det var)?

Jeg klusset med å legge inn VISA, måtte bestille og sjekke ut, da fikk jeg endelig lagt inn VISA (velg husk meg!).
Kansellerte så dummybestillingen, så nå er jeg klar!

Fedex sitt valg som ordner tollen er jo ganske fornuftig priset, men får ikke opp USPS når jeg putter ting i handlevognen min nå? Pleier som oftest å få ting sendt med USPS fra Amerika da det er billigst og fortolling går via posten. Klokken 17 norsk tid? Har litt lyst på ett sånt solid 1p må jeg innrømme…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Hav skrev (28 minutter siden):

Jeg får legge inn en dummy til og sjekke litt bedre. Toget går Kl 17. Jeg tror det blir en stund til Solid innertelt dukker opp igjen. Mesh blir for luftig i Norge synest jeg 😉

Ja mesh kan bli litt kjølig… jeg prøvde et Tarptent protrail men med mesh langs sidene følte jeg det ble litt mye trekk gjennom teltet. Kan jo alltids bruke bivy/soveposetrekk i teltet men det blir på en måte litt feil det og føler jeg. Eneste som bekymrer meg litt med dette er jo hvor tynn poly duk de bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Hav skrev (6 minutter siden):

Her er link til Kaviso med søk Durston:

https://www.kaviso.com/search?type=product%2Carticle&options[prefix]=last&q=durston*

Det var kun FEDEX som ble foreslått, min feil. Denne gang valgte jeg et telt til ca $270, sum frakt og avgifter (Norge) ble $205 😢

Et telt med teltstenger kanskje? Lange pakker er helt ville priser på å få sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står paid, så da er vel alt ok. 👍
Jeg gjorde en idiotisk feil, superstresset kjøpte jeg først en Nemo Aurora, det var dummy'n min som hoppet inn i stedet for X-Mid'n.

Jeg sendte en email (innlogget) og forklarte hva som hadde skjedd, og etter en liten stund var feilkjøpet kansellert.
Fine folk å handle med, jeg ga som fortjent KAVISO en solid porsjon ros!

Amazon.de gjorde det motsatte en gang jeg bestillte lufttørker der (Cosori 267 STILLEGÅENDE). Så hadde jeg 2 stykker.
Men prisen var så god at jeg fikk solgt den ene med fortjeneste.

Amazons OneClick shopping er skummel, men det var eneste måte å få gjennomført kjøpet på. Som sagt, veldig fornøyd med den.

Endret av Terje Hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger nå nesten 10 stk på eBay til adskillig høyere pris. Ganske idiotisk å selge forhåndsbestillingen sin minutter etterpå.

har lyst til å teste ett slikt telt en gang, men orker ikke stresse med forhåndsbestilling. Så krysser fingrene for at de får mer normal produksjon etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen klubb jeg vet om, derimot en ganske stor menighet 😎

Her er et forum for X-Mid, 92 sider og øker stadig. Du kan lese, men må abonnere for å poste:

http://trek-lite.com/index.php?threads/dan-durston-massdrop-x-mid.4960/page-92

Ellers så er det noen tråder f.eks.på reddit r/UltraLight og sporadisk på de fleste friluftsforum.

Det som fasinerer meg er hvordan Dan Durston dukker opp de fleste steder, lurer på hvordan han greier å være overalt!

Fjellforum er det eneste X-Mid forumet jeg aldri har sett han poste

Endret av Terje Hav
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har folk fått testet teltene sine i sommer og er villige til å dele noen erfaringer?
Jeg sliter litt med å bestemme meg om jeg skal gå for vanlig/mesh 2P eller solid.
Førstnevnte skal være tilgjengelig igjen i september mens sistnevnte først tidlig i 2023.
Det kan hende jeg finner en solid på bruktmarkedet, men det virker fortsatt rimelig hett.

P.S. I tilfelle det er noen som er interessert 2P Pro-modellene og ikke har skrevet seg opp på mailinglisten så kommer det en ny runde for salg på mandag (2022-08-22). Se her for mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
szeestraten skrev (På 20.8.2022 den 21.27):

Har folk fått testet teltene sine i sommer og er villige til å dele noen erfaringer?
 

Hei. Jeg har vært ute et par turer med det nå (solid 1p), en av dem i nokså friskt vær på Hardangervidda, og kan melde at teltet fungerer overraskende bra, også i horisontalvær. Men: Strammeren på hjørnepluggfestet som sto mot vinden glapp ved en anledning og det er vanskelig/umulig å sette det opp med duken helt nedtil bakken, så det lønner seg nok å være litt ekstra nøye på hvor og hvordan man setter opp i dårlig vær. Forteltene er veldig romslige og plassen og takhøyden i innerteltet er mer enn god nok for en omfangsrik fyr på 1,80. Det er også enkelt og raskt å sette opp, spesielt med litt øving. Dette er skrevet før kaffe og kan være mangelfullt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humbug skrev (24 minutter siden):

Hei. Jeg har vært ute et par turer med det nå (solid 1p), en av dem i nokså friskt vær på Hardangervidda, og kan melde at teltet fungerer overraskende bra, også i horisontalvær. Men: Strammeren på hjørnepluggfestet som sto mot vinden glapp ved en anledning og det er vanskelig/umulig å sette det opp med duken helt nedtil bakken, så det lønner seg nok å være litt ekstra nøye på hvor og hvordan man setter opp i dårlig vær. Forteltene er veldig romslige og plassen og takhøyden i innerteltet er mer enn god nok for en omfangsrik fyr på 1,80. Det er også enkelt og raskt å sette opp, spesielt med litt øving. Dette er skrevet før kaffe og kan være mangelfullt.

Jeg så bilder av teltet ditt på Instagram, og lurte på hvordan det var i vanlig norsk fjellvær. Tenkte du noe særlig på at du har tett innertelt? Jeg har versjon 2 med myggnett, og lurer på om det vil være lurt å bestille tett innertelt når dette en vakker dag foreligger som selvstendig produkt hos Dan Durston.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (13 minutter siden):

Jeg så bilder av teltet ditt på Instagram, og lurte på hvordan det var i vanlig norsk fjellvær. Tenkte du noe særlig på at du har tett innertelt? Jeg har versjon 2 med myggnett, og lurer på om det vil være lurt å bestille tett innertelt når dette en vakker dag foreligger som selvstendig produkt hos Dan Durston.

I blesten på vidda var det vesentlig lunere med innerteltdørene igjen, så jeg tror det gjorde en forskjell, spesielt når vinden lurte seg inn under ytterduken. Merk at jeg ikke har prøvd mesh-varianten og har, således, ikke noe godt sammenligningsgrunnlag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
szeestraten skrev (På 20.8.2022 den 21.27):

Har folk fått testet teltene sine i sommer og er villige til å dele noen erfaringer?
Jeg sliter litt med å bestemme meg om jeg skal gå for vanlig/mesh 2P eller solid.
Førstnevnte skal være tilgjengelig igjen i september mens sistnevnte først tidlig i 2023.
Det kan hende jeg finner en solid på bruktmarkedet, men det virker fortsatt rimelig hett.

P.S. I tilfelle det er noen som er interessert 2P Pro-modellene og ikke har skrevet seg opp på mailinglisten så kommer det en ny runde for salg på mandag (2022-08-22). Se her for mer info.

Hei!
Fikk 2p solid og 2p pro nesten samtidig. Testet begge i veldig godt vær, så kan ikke si så mye om forskjeller ved vind/kulde.
Testet pro i veldig ulendt terreng, og slet litt med å få feste i bakken (hadde ikke vært bedre med et annet telt). Så måtte ut å re-plugge et par ganger i løpet av tidligmorgenen.

Ser for meg å bruke 2p solid på de "normale" kortere turer, og pro på lengre turer der vekt blir viktigere. DCF har i større grad et visst antall døgn bruk før slitasjen tar over, så ønsker å spare det litt så jeg kan ha det lenge.

Utover det så er de komisk enkle å sette opp, og romsligere enn jeg hadde sett for meg. 
Plastikktubene som gjør at gulvet holder "bathtub"-formen er genial, og det samme er magneten som brukes til å holde ytterduken oppe når du har åpnet ytterduken.

Tenker å kjøpe Durston sin karbon-stang, slik at jeg kan bruke begge teltene med 1 par staver, og footprint for dager man camper på grovt underlag (for å utvide levetiden).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.